Więcej dowiesz się z naszego przewodnika

Esprit-poradnik Westwing

Któż nie zna Esprit, firmy podpisanej wielkimi czerwonymi literami na każdym ze swoich sklepów w ponad 40 państwach na świecie. Od przeszło 45 lat wyznacza trendy i sprzedaje odzież, akcesoria oraz produkty do domu. Rozwój tej firmy to historia sukcesu. A na początku była… para, która zaczęła sprzedawać ubrania własnej produkcji wprost z samochodu!

Ta międzynarodowa firma ma dwa oddziały główne – w Hongkongu oraz w Niemczech, w Ratingen. W roku 2007 Esprit był wart 20 bilionów dolarów! Dzisiaj ciężko znaleźć duże miasto, w którym firma nie miałaby swojego sklepu.

Esprit – droga do sukcesu

W roku 1968 Susie i Douglas Tompkins postanowili stworzyć kolekcję ubrań. Biurem projektowym stało się ich mieszkanie w San Francisco. Firma była wówczas znana jako Plain Jane, a ubrania wożono po całym mieście i sprzedawano je w klasycznym busie volkswagenie. Nazwa Esprit powstała w 1971 roku, a firma została zarejestrowana jako Esprit de Corp. Firma szybko stała się jedną z najbardziej popularnych marek na świecie. Na początku lat 90. Drogi Susie i Douglas’a się rozeszły. Ona zajęła się firmą, a on ekologią – założył fundację „Deep Ecology” i przeprowadził się do Chile, gdzie udało mu się stworzyć rezerwat przyrody na powierzchni 800 000 akrów dziewiczych lasów w Andach. Decyzja ta miała również spory wpływ na firmę. W latach 90. Esprit stwarza zespół, który ma się zająć poszukiwaniem sposobów na przyjazną środowisku produkcję ubrań. Skutkuje to wprowadzeniem kolekcji Eko.W 1995 roku firma ogłasza, że ich ubrania będą produkowane wyłącznie z bawełny organicznej.

Esprit to nie tylko ubrania

Od roku 1995 Esprit rozszerza swoją działalność. Oprócz poszerzenia terytorium sprzedaży wzbogacona zostaje także oferta. Firma rozpoczęła sprzedaż zegarków, okularów, skarpetek, ale także akcesoriów do domu, takich jak pościel i ręczniki.

W 1998 roku firma zaoferowała swoim klientom biżuterię, a w 2005 roku to właśnie zegarki i biżuteria stały się produktami licencjonowanymi, które odniosły największy sukces. Kolejno, wraz z upływem czasu i powiększaniem się firmy, na półki trafia nowy asortyment – zabawki i ubrania dla dzieci oraz sprzęt sportowy.

W 2006 roku Esprit sprzedaje już 12 linii własnych produktów, ale uzupełnia je licznymi produktami licencjonowanymi. W ten sposób Esprit jest obecny w prawie każdej dziedzinie życia swoich klientów – od łazienki, przez kuchnię, aż po pokój dziecięcy. W sprzedaży są dostępne wspaniałe akcesoria, które pomogą stworzyć wyjątkowy nastrój w domu.

Produkty firmy Esprit można znaleźć nie tylko w sklepie firmowym czy na stronie internetowej. Dostępne są również w ofercie wielu sklepów detalicznych, sprzedaży wysyłkowej, a także w miejscach, w których można się ich nie spodziewać – jak sklepy meblowe czy papiernicze.

Charakterystyczne logo podbija świat!

Na wszystkich kontynentach świadomość marki jest bardzo wysoka, a charakterystyczne logo jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych w świecie mody. Ten unikalny symbol, składający się z trzech poziomych kresek, został zaprojektowany pod koniec lat 70. w Nowym Jorku przez Johna Casado. Od samego początku logo wywoływało kontrowersje. Obawiano się, że projekt może nie być zrozumiany przez klientów oraz mylący. Dziś można śmiało stwierdzić, że wybór takiego symbolu był świetnym posunięciem i obecnie jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych znaków w branży.

Styl życia z Esprit

Wszyscy miłośnicy mody i dobrego stylu dobrze znają Esprit. Oprócz kolekcji szerokiej gamy produktów związanych z modą i akcesoriami Esprit oferuje także asortyment z działu lifestyle oraz dom i wnętrza. Każdy może znaleźć tu coś dla siebie. Bogata oferta obejmuje między innymi ramki na zdjęcia i wazonów, poduszki, koce, a także dekoracje ścian, jak tapety czy farby.

Łatwo i spokojnie – to filozofia Esprit. I tak też ta renomowana firma stara się przenosić trendy z wybiegów mody na ulice miast i do domów na całym świecie przy pomocy znakomitych projektantów. Choć jej styl jest niezobowiązujący, ma w sobie dużo klasy.

Nadchodzące promocje