Hula-hoop

Hula-hoop

Podziel się

ZNAJDZIESZ NAS:
Więcej dowiesz się z naszego przewodnika

Hula-hoop-poradnik Westwing

Masz dość żmudnych treningów? Marzysz o tym, by spalać kalorie podczas zabawy? Wybierz hula-hoop! Godzinne hulanie z hula-hoop pozwala spalić około 300 kalorii, poprawia koordynację ruchową, krążenie, metabolizm, wzmacnia mięśnie kręgosłupa i brzucha, wysmukla talię i dobrze wpływa na kondycję stawów. Jak widać, hula-hoop to nie tylko zabawa dla dzieci!

Hula-hoop to zwykle plastikowe koło wprawiane w szybki ruch wokół ciała ruchami naśladującymi taniec hula. Moda na hula-hoop pojawiła się w połowie dwudziestego wieku, choć podobne obręcze znane były już w starożytności. Okręgi z bambusa, drewna lub winorośli, które niegdyś toczono i podrzucano, zostały później zastąpione plastikowymi obręczami i ćwiczeniami całego ciała.

Hula-hoop: rodzaje i rozmiary

Aby odkryć wszystkie zalety niezwykłego treningu z hula-hoop (lub hula-hop), wystarczy jedynie zaopatrzyć się w odpowiednie koło. Na początek warto wybrać dużą obręcz – postawiona na ziemi powinna sięgać żeber. Z czasem można zmniejszać średnicę koła, co wymusza szybsze ruchy, lub kupić obręcz wypełnioną piaskiem lub grochem. Piasek lub groch utrudnią kręcenie, ale uprzyjemnią zabawę dodatkowym dźwiękiem. Wybierając hula-hoop należy wziąć także pod uwagę rozmiar talii – im większy, tym większe koło. Ciężar obręczy nie powinien jednak przekraczać 2 kilogramów. Warto przymierzyć się do „kręcenia” już w sklepie. Pozwoli to wybrać model, dzięki któremu szybciej osiągniemy pożądane efekty.

Hula-hoop: jak ćwiczyć?

Aby oddać się dobrej zabawie, a przy okazji zadbać o sylwetkę, wystarczy przełożyć hula-hoop przez głowę i umieścić na wysokości talii. Koło trzeba oprzeć o plecy i zamaszyście odrzucić w tył wprawiając jednocześnie biodra w ruch. Utrzymanie koła w powietrzu zależy od skoordynowania ruchów bioder, nóg i tułowia.

Osoby, którym zależy także na ćwiczeniu innych partii mięśni, mogą kręcić kołem rękami i nogami, skakać na kole jak na skakance lub uprawiać stretching i taniec z kołem. Z hula-hoop może ćwiczyć każdy. To doskonała zabawa dla całej rodziny!

Hula-hoop – praktyczne rozwiązania

Miłośnicy „hulania” mogą teraz zabrać swoje koło w podróż. Pozwalają na to kilkuczęściowe, składane obręcze, które po złożeniu bez problemu zmieszczą się w torbie lub walizce.

Producenci proponują także obręcze z miękkimi wypustkami, które masują wywierając nacisk na mięśnie brzucha, pleców, bioder oraz pośladków podczas wykonywanych ćwiczeń z hula-hoop. Dwa w jednym!

Starania o zgrabną sylwetkę uprzyjemni koło z wbudowanymi światełkami LED. Ciekawe efekty wizualne, zwłaszcza po ciemku, sprawią, że poczujemy się jak na dyskotece i nawet nie zauważymy, kiedy talia stanie się talią osy!

Nadchodzące promocje