Impreza tematyczna w stylu Gatsby'ego z kryształowymi kieliszkami i biała zastawą

Niezależnie od tego czy są to urodziny, Sylwester, czy inna okazja – impreza tematyczna jest absolutnym hitem! Oprócz ciekawego stroju i pysznych przekąsek warto zadbać także o atmosferę miejsca. Dzięki wszelkiego rodzaju dekoracjom można stworzyć wyjątkowy nastrój. Jeśli więc planujesz imprezę tematyczną, poznaj nasze ciekawe pomysły.

Zasady organizacji imprezy tematycznej

Wnętrze białego salonu z dekoracją z balonów

Jednym ze sposobów, żeby wyróżnić imprezę – niezależnie, czy jest to duży event firmowy, kameralne spotkanie, czy rodzinny jubileusz – jest wybór kreatywnego motywu przewodniego. Impreza tematyczna nadaje odpowiedni ton całemu wydarzeniu, a odpowiedni wybór lokacji, wystroju, cateringu i prowadzącego sprawi, że impreza będzie niezapomniana. Od czego warto zacząć? Oczywiście od dobrego planu!

Planowanie

  1. Pomysł na imprezę tematyczną. W zależności od okazji, zastanów się nad ciekawym tematem imprezy. Flower power, biel i czerń czy złote lata 20. – wybierz swój ulubiony motyw! Hasło przewodnie nada charakter całemu wydarzeniu, dlatego przemyśl je dobrze! Aby zabawa była udana, temat powinien przypaść też do gustu gościom. A może Twoja przyjaciółka w niedalekiej przyszłości wychodzi za mąż? Czas zorganizować wieczór panieński!
  2. Miejsce oraz termin. Wszystko zależy od rodzaju organizowanej imprezy. Jeśli będzie to baby shower, wiadomo, że termin uzależniony będzie od terminu porodu. Podobnie termin wieczoru panieńskiego lub kawalerskiego. Niemniej jednak, pamiętaj by poinformować o terminie i miejscu spotkania, zaproszone osoby, wystarczająco wcześnie, tak by każdy mógł się przygotować i zarezerwować wolny dzień. A w przypadku przyjęcia niespodzianki, pamiętaj, żeby nie wydać się najważniejszej osobie.
  3. Zaproszenia. Wszystko zaczyna się od zaproszenia – koniecznie na papierze! Jeśli chodzi o imprezę tematyczną możesz być nieco staromodna i zaprosić znajomych nie tylko za pośrednictwem komunikatorów lub sms-ów. To okazja, żeby przygotować ciekawe zaproszenia pasujące do tematyki imprezy. Bardzo ważne jest, aby wyraźnie podkreślić hasło przewodnie, aby uniknąć nieporozumień.
  4. Wybór motywu przewodniego. To nie jest jednak takie proste, do wyboru jest kilkadziesiąt różnych opcji. Kolejny to dopasowanie wszystkich dekoracji i zgranie motywu z muzyką, przygotowanym menu czy atrakcjami. Do urządzenia imprezy tematycznej, warto więc dobrze się przygotować.

Przygotowania do imprezy tematycznej

Najważniejszym punktem organizacji imprezy tematycznej jest oczywiście wybór motywu przewodniego, który zadecyduje o klimacie, jaki będzie panował na przyjęciu. Jeśli już go wybrałeś, czas na doprecyzowanie tematu i zajęcie się konkretami w postaci dekoracji, strojów czy menu.

  1. Przygotowanie dekoracji. Oczywiście dekoracje uzależnione są od wybranego przez Ciebie motywu przewodniego. Zadbaj o kolorowe girlandy, może balony z helem oraz stół. Organizując imprezę w stylu hawajskim, warto kupić zastawę z motywem liści, do tego kolorowe słomki, kwiaty na szyję i obowiązkowo palemki do drinków!
  2. Gotowanie. Jak przyjęcie to obowiązkowo jedzenie! Pamiętaj by planować gotowanie z wyprzedzeniem. Ważne jest zatem, określenie dokładnej liczby gości. Dobrze jest przygotować przekąski pasujące do tematu zabawy. Jeśli organizujecie pirackie spotkanie, przygotuj drinki na bazie rumu i rybne szaszłyki, a w przypadku brunchu gofry i naleśniki!
  3. Strój. Mówią, że szewc bez butów chodzi. Nie pozwól na to i zadbaj o swój strój na imprezę wcześniej niż wieczór przed!

Wskazówki na organizację imprezy tematycznej w domu

Istnieją takie tematy imprez, które są prawdziwą klasyką i nigdy nie zawodzą. Z pewnością byłeś już na imprezie w stylu lat 90.! Na imprezie tematycznej goście chcą przenieść się w czasie lub poczuć się jak swój ulubiony bohater. Zainspiruj się naszymi pomysłami na imprezy tematyczne! Pamiętaj, że impreza tematyczna to nie tylko przebieranki. To także celebracja wielkiego dnia jak parapetówki czy wieczoru panieńskiego.

Organizacja domowej imprezy karnawałowej

Pies przebrany za nietoperza obok czarnego balonika

Karnawał to najlepszy czas na imprezowe szaleństwa. Impreza w brazylijskim stylu? A może bal maskowy z prawdziwego zdarzenia? Każda domówka to wyzwanie dla gospodarza – od pomysłu po organizację wszystkich niezbędnych kwestii. Planując przebieraną imprezę karnawałową, ustal:

  • w jakim stylu będziecie się bawić i nie zapomnij powiedzieć o tym swoim gościom,
  • przygotuj odpowiednie dekoracje i menu.
  • zadbaj o atrakcje. Miejsce na fotobudkę, gdzie własnoręcznie wykonasz tło do zdjęć wraz z instaxem może być totalnym hitem!

Niezależnie, jaki motyw przewodni będzie Wam tego wieczoru towarzyszyć, w dekorowaniu salonu i jadalni z pewnością przyda Ci się kilka niezbędnych elementów. Przede wszystkim zadbaj o oświetlenie. Kameralny klimat osiągniesz, wprowadzając do pomieszczeń przyjemny blask świec.

Zaplanowanie wieczoru panieńskiego i kawalerskiego

Zbliżenie na akcesoria na fotobudkę na wieczór panieński

Zarówno wieczór panieński jak i wieczór kawalerski są niezapomnianymi wydarzeniami dla młodej pary. Najczęściej ich organizację przejmują świadkowie. Jeśli to Tobie przypadła ta rola, powinieneś pamiętać o:

  • ustalenia listy gości,
  • odpowiedniej daty.
  • budżet i wysokość składki. Nie zapomnij wliczyć w to prezentu dla Młodego lub Młodej oraz faktu, że pokrywacie za nich wszelkie koszty, na przykład dojazdu. Jeśli chcecie spędzić ten ,,ostatni dzień wolności” w domu – nic straconego!
  • Nie zapomnij zadbać o odpowiednie dekoracje!

Nasza wskazówka: warto porozmawiać z Młodymi, o jakim wieczorze zawsze marzyli. Jeśli nie są osobami klubowymi – wynajęcie loży w klubie może okazać się rozczarowujące.

Baby shower: organizacja i wskazówki

rożowe balony z napisem hello baby

Twoja przyjaciółka, siostra, córka czy dobra znajoma lada chwila zostanie szczęśliwą mamą? Zadbaj o to, by mogła być gościem honorowym na swoim własnym legendarnym przyjęciu baby shower.

Organizując bociankowe w domu mamy pewność, że każdy będzie czuł się swobodnie i zachowamy domową atmosferę.

  1. Na samym początku należy ustalić listę gości. Zastanów się, czy ma to być szalona impreza grona przyjaciółek czy rodzinne spotkanie najbliższych kobiet.
  2. Po ustaleniu listy gości należy wybrać termin i miejsce spotkania. Pamiętaj, że baby shower należy zorganizować przed narodzinami maluszka, najlepiej w 3. trymestrze ciążki, kiedy to przyszła mama już się dobrze czuje. Jeśli chodzi o miejsce, najlepszym wyborem może się okazać dom przyszłej mamy.
  3. Zastanów się także nad budżetem na dekoracje, przekąski i prezenty.
  4. Ustal podział obowiązków z pozostałymi gośćmi.
  5. Aby podkreślić charakter imprezy dla przyszłej mamy, warto przygotować nawiązujące do motywu baby shower dekoracje. Jeśli nie możemy zdecydować się na konkretny wzór, pomocne może okazać się ustalenie jednego motywu przewodniego oraz palety barw.

Organizacja przyjęcia świątecznego

Lustro na ścianie w którym odbija się zastawiony stół na przyjęcie świąteczne

Wszyscy uwielbiają przyjęcia z przyjaciółmi, a jeszcze bardziej jeśli przyjęcie ma być w najpiękniejszym okresie w ciągu roku, czyli w okresie świątecznym! Zbierz gości i zacznij planować. Wiadomo już co, wiadomo gdzie, pytanie jeszcze – kiedy?

  • Kolejnym krokiem w przygotowaniach przyjęcia świątecznego jest wyznaczenie daty wydarzenia, warto je zorganizować pomiędzy świętami, a Sylwestrem.
  • Menu zaplanuj wcześniej. To nie tylko pomoże Ci w logistyce, ale i pozwoli zaoszczędzić pieniądze. Mając wcześniej przygotowaną listę zakupów, nie kupisz masy niepotrzebnych rzeczy.
  • No i dekoracje! Piękna choinka, skarpety nad kominkiem i cukrowe laski. Dookoła morze lampek oraz jemioła!

Pomysł na Sylwestra w domu

para siedzaca na dywanie przy szarej sofie lenon

Zabawa sylwestrowa w domu to sposób, którym wielu z nas żegna stary i wita Nowy Rok.

  1. Rozpocznij od listy gości, których oczekujesz na swoim przyjęciu. Pozwoli Ci to ocenić skalę wydarzenia i ułatwi wszystkie dalsze plany.
  2. Jedzenie jest bardzo ważnym punktem każdej sylwestrowej zabawy – macie w końcu bawić się całą noc! Upewnij się, że znasz nawyki żywieniowe swoich gości – być może należałoby przyrządzić coś wegetariańskiego?
  3. Poinformuj swoich gości o nadchodzącej imprezie jak najszybciej – by mogli zaplanować sobie ten ostatni dzień roku.
  4. Jeśli planujesz imprezę tematyczną, jak najszybciej daj znać o tym pomyśle. Dzięki temu zaproszeni goście będą mieli czas, na przygotowanie wyjątkowych kreacji, które z pewnością stworzą niepowtarzalną atmosferę wieczoru!

Jak zorganizować parapetówkę?

Konfetti rozsupane na drewnianej podłodze

Organizujemy parapetówkę, ponieważ cieszymy się z nowego mieszkania. Nie ma znaczenia, czy jest własne czy wynajmowane. Oznacza, że jest to teraz nasze miejsce na ziemi! Czy to w takim razie dobry pomysł zorganizować parapetówkę tuż po odbiorze, tak jak sugeruje tradycja czy gdy mieszkanie będzie już urządzone?

  1. Jeśli spodziewasz się, że Twoja parapetówka może okazać się tą, o której opowiada się latami, zrób ją przed finalnym zakończeniem prac, czyli przed ostatnim malowaniem ścian i wykończeniem drewnianych podłóg.
  2. Na parapetówce najlepiej sprawdza się szwedzki stół. Można na nim ustawić zimne przekąski i słodkości. Jeśli mieszkanie nie jest w pełni urządzone, można zrezygnować z gorących dań, na rzecz ewentualnego zamówienia pizzy dla gości.
  3. W czasie imprezy nie ma potrzeby organizować dodatkowych zabaw i gier czy dekoracji, chociaż oczywiście można to zrobić.
  4. Jeśli nie jesteś organizatorem, a wybierasz się na parapetówkę, warto przynieść prezent dla gospodarza. Jeśli dobrze znasz organizatorów imprezy możesz po prostu spytać, czego potrzebują do nowego mieszkania.

Popularne motywy imprez 

Istnieją takie tematy imprez, które są prawdziwą klasyką i nigdy nie zawodzą. Z pewnością byłeś już na imprezie w stylu lat 90.! Na imprezie tematycznej goście chcą przenieść się w czasie lub poczuć się jak swój ulubiony bohater. Zainspiruj się naszymi pomysłami na imprezy tematyczne! Podpowiemy Ci sześć najfajniejszych tematów na przyjęcia przebierane. 

Najpopularniejsze motywy imprez tematycznych 

  1. Motyw

    All White – wszyscy na biało! To bardzo elegancka propozycja, na której wszystko, od dekoracji po ubrania, jest białe. Ta niezwykła impreza tematyczna sprawdzi się także jako motyw na wesele. 

  2. Motyw

    Melancholijna impreza tematyczna z lat 90.! Jeśli jesteś dzieckiem lat 90., taka impreza to zabawna podróż w czasie i gwarancja dobrej zabawy! Kto z nas nie lubi śpiewać piosenek z lat 90.? To podstawa tej imprezy! Ale nie można pominąć także stroju i dekoracji. Jaskrawe kolory, neony i typowa lampa lawowa to idealne składniki takiego przyjęcia. 

  3. Motyw

    Impreza tematyczna w stylu Twojego ulubionego filmu? Bingo! W zależności od filmu, dostosuj wnętrze domu do tematu. Nawet dekoracje powinny pasować do stylu filmu. Szczególnie odpowiednie są blockbustery z hollywood. Na przykład impreza w stylu Beverly Hills! 

  4. Motyw

    Luksusowa impreza tematyczna à la Wielki Gatsby! Tutaj glamour łączy się z retro. Bardzo popularnym tematem imprez jest przyjęcie w stylu lat dwudziestych. Króluje na nim swing i jazz, a kreacje ociekają kolorowymi pióropuszami i cekinami. Złote elementy dekoracyjne, frędzle, kryształowe kieliszki, żyrandole oraz duża ilość czerni w połączeniu ze złotem sprawiają, że jest to idealna baza na przyjęcie tematyczne. 

  5. Motyw

    Dzikie lata 70.! To dekada ruchu hippisowskiego. Wybierz tkaniny i dekoracje w stylu retro. Typowymi kolorami w tamtym czasie były musztardowy i pomarańczowy. Dzięki poduszkom dekoracyjnym, dywanikom i tapetom możesz szybko przekształcić swój dom w pomieszczenie o klimacie lat 70. 

  6. Motyw

    Idealnym motywem na ciepłe letnie wieczory będzie „Noc azjatycka”. Wyobraź sobie aranżację swojego patio lub balkonu w azjatyckim stylu, wypełnioną lampionami, światełkami i dywanami. Następnie zaproś wszystkich przyjaciół i wznieście toast herbatą jaśminową z lodem. Dekoracje w kolorze czarnym idealnie harmonizują z szarą lub czarną ceramiką. Fantazyjne czajniki w azjatyckim stylu, głowa Buddy, duże poduszki podłogowe i bambusowe stoliki uzupełniają wygląd imprezy. 

Idealna dekoracja na imprezę tematyczną

Bardzo ważne jest stworzenie spójnej dekoracja, która stworzy idealny klimat na ten wyjątkowy wieczór. Ilość nie ma znaczenia. Odpowiednie połączenie kolorów i wzorów jest tym, co sprawi, że dekoracja na Twojej imprezie jest zabłyśnie!

  • Na przyjęcia niespodzianki lub urodziny pięknie będą wyglądać girlandy z balonów, imieniem jubilata czy napisem ,,happy birthday”.
  • Na imprezę sylwestrową wybierz błyszczące dodatki w kolorze srebra i złota!
  • Z kolei na baby shower postaw na pastelowe, delikatne dekoracje – talerzyki, balony, girlandy, a nawet stół deserowy!
  • Na brunch udekoruj głównie stół. Co powiesz na bukiet świeżych kwiatów oraz kolorowe winietki przy każdym gościu?

Imprezy tematyczne to niezapomniana rozrywka, niezależnie od tego czy jest to po prostu Halloween party czy też duże wydarzenie. Zarejestruj się na Westwing, dzięki czemu nie przegapisz naszych bieżących porad, najlepszych ofert oraz kampanii, które sprawią, że Twój dom będzie piękniejszy.