Dostęp do najlepszych marek do 70% taniej

Zbliżenie na masowane plecy

Ból pleców i szyi dotyka każdego z nas. Któż po całym dniu pracy przed komputerem nie podnosił się z fotela cały obolały? Niekiedy, już po wstaniu z łóżka czujemy się niekomfortowo! Jakie są przyczyny takiego stanu? W dzisiejszych zabieganych czasach z łatwością wskazać możemy godziny spędzone w biurze, brak ćwiczeń i wszechobecny stres niepozwalający nam się zrelaksować. Jak mawia stare porzekadło – „lepiej zapobiegać niż leczyć”, przygotowaliśmy więc kilka sposobów na to, by pozbyć się bólu pleców i zapobiec jego występowaniu w przyszłości.

Ćwiczenia na ból pleców

Ruch to zdrowie, a w zdrowym ciele zdrowy duch! Chyba nie musimy przekonywać, że ćwiczenia są bardzo ważnym elementem życia każdego z nas i podstawą prawidłowego funkcjonowania. Są też kluczem do sukcesu w poradzeniu sobie z męczącym bólem pleców! Ćwiczenia na zdrowy kręgosłup polegają głównie na wzmocnieniu mięśni i poprawie ich elastyczności.

  • Ćwiczenie 1: Stań z lekko ugiętymi nogami. Unieś ręce nad głowę tak, by były równo z linią Twojego ciała – postaraj się jak najwyżej. Następnie, ciągle utrzymując wyciągnięte ręce, pochyl się w stronę ziemi, tworząc kąt 90 stopni. Wytrzymaj w tej pozycji 10 sekund, utrzymując proste plecy. Wróć do pozycji wyjściowej.
  • Ćwiczenie 2: Połóż się na brzuchu głową do ziemi i rękoma ułożonymi wzdłuż ciała. Zrób wdech, a następnie wyciągnij rękę i przeciwległą nogę, odrywając je od ziemi. Utrzymaj tę pozycję kilka sekund, a następnie wróć do pozycji wyjściowej.
  • Ćwiczenie 3: Koci grzbiet. Uklęknij na dywanie bądź macie do ćwiczeń i oprzyj ciężar ciała na wyprostowanych rękach, nachylając się do przodu i rozstawiając dłonie na szerokość ramion. Ustaw kolana na szerokość bioder. Wypchnij kręgosłup ku górze, kierując wzrok w stronę klatki piersiowej. W tej pozycji wytrzymaj kilka sekund, by przejść do kolejnej – w niej unieś głowę w stronę sufitu, powoli obniżając kręgosłup i zbliżając brzuch do podłoża. Powtórz całość w wolnym tempie około 5 razy.

5 sposobów na zapobieganie bólowi pleców

  1. Właściwa dieta

    Tak jak przeczytałeś wyżej – najlepszym środkiem zapobiegawczym dla bólu pleców jest wzmocnienie mięśni. Regularne ćwiczenia wzmacniające poszczególne odcinki kręgosłupa, pomogą zwiększyć masę mięśniową, ale by sobie pomóc konieczna będzie również odpowiednia dieta – zbilansowane spożycie białka jest niezbędne dla rozwoju mięśni. Można je znaleźć w mięsie i rybach, ale i opcje wegańskie, takie jak fasola, groszek i inne rośliny strączkowe w zupełności wystarczają.

  2. Zredukowanie stresu

    Łatwiej powiedzieć niż zrobić, prawda? Faktem jednak jest, że stan stałego napięcia prowadzić może do bólów kręgosłupa – jego ograniczenie powinno być więc priorytetem. Ćwiczenia pleców również będą niezbędne, ale warto zlikwidować przyczynę tego stanu. Dlatego, włącz do codziennego życia ćwiczenia oddechowe, medytację i zaplanuj relaks. Tylko spokój nas uratuje!

  3. Kojące ciepło

    Czy to w postaci termofora, butelki z gorącą wodą czy relaksującej kąpieli – ciepło odpręża i uwalnia napięcie. Zapewnij sobie odprężający czas w wannie wypełnionej relaksującymi olejkami w towarzystwie zapachowych świec. To balsam dla duszy i pleców!

  4. Odpowiedni materac

    Według badań, każdy z nas spędzi średnio 25 lat swojego życia w łóżku! To bardzo dużo czasu, dlatego warto więc, by materac był sprzymierzeńcem naszego kręgosłupa. Niestety, nie zawsze jego wybór jest odpowiednio przemyślany, a często to on staje się powodem naszego dyskomfortu. Użyj swojej wagi jako przewodnika: im większa, tym twardszy powinien być Twój materac. Twój partner jest cięższy od Ciebie? Dobrym rozwiązaniem będzie materac strefowy lub dwa pojedyncze, które pozwolą każdemu z Was zapomnieć o nieznośnym problemie, jakim był ból pleców.

  5. Ruch, ruch i jeszcze raz ruch!

    Tak jak wspomnieliśmy wcześniej – ruch jest kluczem do sukcesu. Anatomia człowieka jest zaprogramowana w taki sposób, by pokonywał kilka kilometrów dziennie – jeśli nie mamy takiej możliwości, dobrym krokiem będzie na przykład zrezygnowanie z windy – codzienne wspinanie się po schodach pomoże utrzymać nam kręgosłup w dobrej kondycji. Zachowaj elastyczność stawów dzięki porannemu rozciąganiu się i zostawiaj samochód w domu, jeśli to tylko możliwe. Sport to zdrowie!

Zapobieganie bólowi pleców podczas snu

Poduszka

Właściwie dobrana poduszka jest niezbędna, jeśli chcesz zapobiec bólowi pleców. Powinna być na tyle płaska, by szyjny odcinek kręgosłupa nie unosił się do góry – często jest to powodem przewlekłego bólu w obrębie szyi. Zbyt twarde poduszki również potrafią być źródłem bólu i powinieneś zastąpić je tymi, które wspierają naturalny kształt kręgosłupa. Śpisz na boku? Poduszka powinna wypełniać obszar od ramienia do policzka i zapewniać dobre podparcie.

Poranna rutyna

Po przebudzeniu rozciągnij się w łóżku, aby rozgrzać mięśnie pleców przed trudami nadchodzącego dnia. Jeśli natychmiast wyskoczysz z łóżka z zastałymi mięśniami, napięcie towarzyszące Ci przez cały dzień, masz jak w banku! Po wstaniu wykonaj kilka ćwiczeń. Teraz jesteś gotowy na wszelkie wyzwania!

Mamy nadzieję, że dzięki naszym wskazówkom uda Ci się wyeliminować nieznośny ból pleców i zapobiec jego nawrotom w przyszłości. Zadbaj o siebie – kręgosłup masz tylko jeden i warto cieszyć się jego dobrą kondycją przez długie lata. To co, idziemy poćwiczyć?