Dostęp do najlepszych marek do 70% taniej

Krzesło biurowe w domowym biurze

Pracując w biurze, codziennie około ośmiu godzin spędzamy siedząc przed komputerem. Dodając do tego czas spędzony w samochodzie czy przed telewizorem, godziny spędzone w pozycji siedzącej narastają! Zapewne i Ty czytając ten artykuł robisz to na siedząco! Nic dziwnego, że odpowiednia postawa ciała podczas siedzenia jest tak ważna – to dzięki niej możemy pozbyć się bólu pleców, który przeszkadza nam w codziennym funkcjonowaniu. Zdrowy kręgosłup to podstawa, a prawidłowa postawa ciała wzbogacona odrobiną ruchu oraz odpowiednio dobranym fotelem, z pewnością pozwolą nam zachować go w dobrej formie na długie lata. Nasi eksperci przygotowali nieco wskazówek, które pomogą odpowiedzieć na pytanie: Jak prawidłowo siedzieć?

Wiedzą sąsiedzi, jak kto siedzi

Nie tylko sąsiedzi! U innych, łatwo zauważyć pewne wady, ale często my sami nie zdajemy sobie jednak sprawy z naszej niewłaściwej postawy przy biurku. A ma ona olbrzymi wpływ na zdrowie! Zdarzało Ci się przyłapać samego siebie na nieprawidłowym siedzeniu przy biurku na przykład z nogami w jedną stronę, plecami w drugą, a głową w trzecią? Mamy dla Ciebie kilka wskazówek, które pozwolą zachować zdrowy kręgosłup:

Delia siedząca w biurze
  1. Staraj się utrzymać swoją miednicę lekko pochyloną do przodu. Rozciągnij szyję i pozwól ramionom swobodnie opaść. Kolana i uda powinny być ustawione około 2–3 centymetrów poniżej linii bioder.
  2. Nie pozwól swoim ramionom opadać nadmiernie do przodu – obciąża to kręgosłup!
  3. Zmieniaj pozycję siedzenia tak często, jak to możliwe – zdrowe plecy wymagają ruchu! Przenieś ciężar ciała nieco bardziej w lewo, w tył bądź w prawo – zależnie od tego, jak siedzisz w tej chwili.
  4. Odciąż plecy, kładąc obie nogi mocno na ziemi.
  5. Aby uniknąć napięć w górnej części pleców i w ramionach, zaleca się dostosowanie podłokietników do wysokości blatu. Rozluźni to przedramiona i zapobiegnie skurczom.
  6. Warto co jakiś czas zrobić krótki spacer, nawet po pokoju. Pozwoli to Twoim plecom nieco odsapnąć. Nie musisz czuć się winny, planując kolejną wycieczkę po kubek pysznej kawy – to wszystko dla zdrowia!

Korzyści z prawidłowego siedzenia

Choćbyśmy bardzo się starali, to pracując w biurze, nie unikniemy spędzania ogromu czasu na przeróżnych fotelach. Tym ważniejsze jest przyjęcie prawidłowej postawy – nie tylko po to, by wyglądać bardziej profesjonalnie w miejscu pracy, ale przede wszystkim dlatego, by zadbać o zdrowy kręgosłup.

Jak prawidłowo siedzieć? Według najnowszych badań, niewłaściwe siedzenie może być równie groźne dla naszego zdrowia jak nałogowe palenie. Uciążliwe napięcie, ból pleców czy przepuklina – szerokie spektrum niedogodności otwiera się przed Tobą, gdy odpowiednio nie zadbasz o kondycję kręgosłupa. Ból głowy, problemy z oddychaniem czy zaburzenia równowagi również mogą być powodem nieprawidłowej postawy. Trudno w to uwierzyć, ale nieergonomiczne siedzenie prowadzić może do zgagi, zaparć czy problemów z utrzymaniem moczu. Dziękujemy, postoimy! Albo posiedzimy, ale prawidłowo, dbając o nasze ciało.

Warto mieć oparcie, czyli na co zwrócić uwagę przy zakupie fotela

Warto podjąć pewne środki ostrożności, by codziennie nie wracać do domu z uciążliwym bólem pleców i cierpieć z powodu napięć. Wiesz już jak prawidłowo siedzieć, ale by zapewnić sobie odpowiedni komfort, konieczne będzie odpowiednio dobrane krzesło lub fotel biurowy. Podpowiemy Ci, jak dobrać odpowiednie siedzisko do pracy w biurze.

  • Niezbędnym wymogiem co do oparcia każdego fotela powinna być możliwość regulacji jego wysokości. Górna część oparcia powinna zawsze sięgać łopatek. Upewnij się, że jest na tyle wysokie, że jego górna krawędź znajduje się minimum 45 centymetrów nad siedzeniem.
  • Zakrzywione oparcie zapewnia optymalne wparcie kręgosłupa – wspomaga to naturalną łukowatość pleców. Ponadto, tak zwane „podparcie lędźwiowe” powinno być indywidualnie regulowane pod względem siły i wysokości. Każdy z nas jest inny!
  • Nie należy zapominać o wysokości każdego fotela! W każdym przypadku powinna być ona regulowana zależnie od wzrostu siedzącego. Podczas siedzenia upewnij się, że Twoje stopy mocno leżą na podłodze, ale uda znajdują się pod kątem minimum 90 stopni w stosunku do bioder.
  • Krzesła biurowe z podłokietnikami są nie tylko wygodniejsze, ale także zdecydowanie odciążają mięśnie ramion i szyi, podnosząc komfort naszej pracy. Podobnie jak siedzisko i oparcie, również one powinny móc być indywidualnie regulowane.