Dostęp do najlepszych marek do 70% taniej

Dostęp do najlepszych marek do 70% taniej

Pug zawinięty w brązowy kocyk

Stres może mieć bardzo negatywne skutki dla naszego ogranizmu, ponieważ powoduje on lęki, niepokój oraz liczne choroby i dolegliwości. Ale na szczęście da się go powstrzymać. Tylko jak? Sprawdź nasze wskazówki, jak radzić sobie ze stresem poprzez między innymi tworzenie relaksacyjnej aranżacji Twojego mieszaknia bądź znalezienia więcej czasu dla siebie.

Objawy stresu 

Lęk, depresja, drażliwość, zły nastrój, gniew, niska samoocena, agresja – to tylko niektóre z jego objawów. Pod wpływem stresu chętniej sięgamy po używki, takie jak kofeina, alkohol czy narkotyki. Nie radzimy sobie z obowiązkami. Dodatkowo, spada nasze libido i nie mamy ochoty na seks.  

Kolejnym objawem stresu jest osłabienie naszej odporności. Co to oznacza? Poprostu, częściej dopadają nas różne infekcje, doświadczamy kłopotów z oddychaniem, bólów kręgosłupa i ucisków w klatce piersiowej. Nie możemy zasnąć i budzimy się w nocy. Do objawów stresu zalicza się jeszcze niestrawność, biegunki, zaparcia, alergie, problemy skórne, astma, drżenie rąk oraz zaburzenia miesiączkowania, trawienia i wagi.  

Zaobserwowałaś u siebie takie problemy? Czas z tym skończyć!  Dowiedz się jak radzić sobie ze stresem!

3 fakty: Czym jest stres? 

  1. Stresujemy się, gdy czujemy, że nie sprostamy postawionemu przed nami zadaniu. Mogą to być kłopoty rodzinne, natłok obowiązków w pracy lub ważny egzamin.  
  2. Stres może bardzo negatywnie wpływać na nasze uczucia i emocje, ponieważ zmienia on nas nie do poznania.  
  3. Pod silną presją organizm zbiera całą swoją siłę i zaopatruje komórki w dodatkową energię. Tym samym, w ciele powstaje ciągły stan alarmowy, który w długim okresie czasu jest wykańczający.  

Jak radzić sobie ze stresem: 8 sposobów 

  1. Daj sobie czas

    Poświęć trochę czasu dla siebie każdego dnia. Wyjrzyj przez okno, idź na spacer czy posprzątaj w mieszkaniu (to naprawdę uspokaja!). 

  2. Rób przerwy

    Uspokój organizm regularnymi przerwami w pracy. Weź głęboki oddech i co ważne, nie zabieraj na przerwę smartfona. Wyłącz wszelkie zbędnę bodźce – telewizor, radio, komputer, telefon.  

  3. Relaksuj się

    Poznaj jak najwięcej technik relaksacyjnych. Wykorzystuj na co dzień elementy jogi, treningu autogennego lub progresywnego rozluźniania mięśni. 

  4. W zdrowym ciele, zdrowy duch!

    Regularne ćwiczenia są dobre dla ciała, umysłu i Twojego zdrowia. Dlatego, warto poświęcić chociaż 15 minut na ćwiczenia.

  5. Życie bez presji

    Nie wywieraj na siebie presji, ustal, co jest dla Ciebie naprawdę ważne. Nie łap kilku srok za ogon. 

  6. Dbaj o regularny sen

    Śpij od 5 do 9 godzin w ciągu doby, aby zapewnić sobie odpowiednią regenerację. 

  7. Odżywiaj się zdrowo

    Unikaj fast food’ów, pizzy, frytek i hamburgerów. Zdrowa i zbilansowana dieta to klucz do życia bez stresu.

  8. Daj upust emocjom

    Biegaj, krzycz, śmiej się, wyrzuć z siebie wszystko, ponieważ okazywanie emocji jest bardzo zdrowe!

Jak stworzyć relaksujący dom?  

Home sweet home: to w końcu Twoja oaza. Zastanów się, jak stworzyć w Twoim domu antystresową atmosferę, w której będziesz mogła naprawdę odpocząć? 

Dodaj więcej różnych źródeł światła – świece, lampy podłogowe, lampiony czy latarenki. Wyłącz oświetlenie sufitowe i tym samym stwórz przytulny klimat w Twoim mieszkaniu. Co więcej, pamiętaj o harmonijnych i relaksacyjnych zapachach – aromaty lawendy, mięty, czy cytrusów sprawdzą się wyśmienicie.  

Miękkie, wełniane koce i mnóstwo poduszek – Twoja sofa powinna mieć ich pełno. Przytul się do nich, odpręż się z książką i spokojnie zaśnij.  

Daj się zainspirować naszą ekskluzywną ofertą w Westwing. Mamy nadzieję, że odmienisz swój dom i stworzysz własną oazę dobrego samopoczucia. Nigdy więcej stresu!