Siedząca kobieta

Chcąc zadbać o swoje ciało, godziny spędzamy na podnoszeniu ciężarów czy biegach długodystansowych. Czemu więc ćwicząc wszystkie pozostałe mięśnie, zapominamy o twarzy? W końcu to nasza wizytówka, a na jej ratunek przychodzi niezwykle popularna joga twarzy. Słyszałeś o niej? Jest bez wątpienia naturalną metodą odmładzania, która jest sposobem na oparcie się oznakom zmęczenia czy starzenia się skóry. Sprawne mięśnie twarzy to oczywiście przepis na zdrowy wygląd. Sprawdź, na czym polega ta relaksująca sztuka! 

Mięśnie twarzy – anatomia  

Czy wiesz, że każdy człowiek ma około 70 mięśni twarzy? To właśnie one umożliwiają wyrażanie emocji i nadają twarzy jej indywidualny kształt, a przymocowane bezpośrednie do skóry umożliwiają jej ruchomość i zapewniają jej podtrzymanie. 

Spełniają szereg zadań, dzieląc się na poszczególne podgrupy. Wiedziałeś, że jest ich tak dużo? Można wyróżnić grupę mięśni otaczających szparę ust, która odpowiedzialna jest za wyrażanie emocji poprzez uśmiech oraz otwieranie i zamykanie ust, można wyróżnić także mięśnie otaczające szpary powiek, które pozwalają na wyrażanie emocji zmartwienia czy zamyślenia. Istnieje nawet specjalna grupa zrzeszająca mięśnie otaczające nozdrza! Nie można zapomnieć jeszcze o mięśniach żucia, do których zadań należy poruszanie żuchwą. Bez nich ani rusz! 

Po co ćwiczyć mięśnie twarzy? 

Jak sam widzisz, mięśni w twarzy jest całkiem sporo i spełniają rozmaite zadania. Dlatego właśnie warto utrzymywać je w dobrej kondycji, w czym pomaga joga twarzy. Ćwiczenia tych partii, tak jak ćwiczenia innych mięśni ciała, pozwalają zapobiec ich wiotczeniu. Czym ono grozi? To wtedy na twarzy pojawiają się zmarszczki, zmienia się jej owal, a cera prezentuje się mniej korzystnie. Tego rodzaju joga w domu to must-have wszystkich tych, którzy chcą odmłodzić nieco swój wygląd! 

Face yoga – czym jest joga twarzy? 

Podobnie jak rytuały tybetańskie, joga twarzy wywodzi się z dalekiego Wschodu, dokładniej z Japonii. Jest to technika wzmacniająca mięśnie twarzy, która dodatkowo odpręża jak masaż relaksacyjny i działa wyciszająco na cały organizm – dlatego właśnie dobrze praktykować ją w domu. Regularne stosowanie jogi twarzy może przynieść oszałamiające efekty, a wśród jej zwolenników są także gwiazdy – zachwyca się nią między innymi Madonna czy Jennifer Aniston. Najlepsze jest to, że technika ta nie zajmuje wiele czasu – wystarczy codzienne ćwiczenie przez około 10 minut, by zobaczyć efekty. 

Joga twarzy – zalety i efekty 

Jakie są zalety praktykowania jogi twarzy? Tak jak każdy wysiłek, sprawia ona, że używane mięśnie stają się sprawniejsze, bardziej elastyczne i silne. Ma to wpływ na redukcję zmarszczek, ujędrnienie skóry, wygładzenie cery, uwydatnienie kości policzkowych czy pozbycie się natrętnego, podwójnego podbródka! Liftinguje policzki, optycznie powiększa oczy i podnosi opadające powieki. To sztuka, którą warto praktykować – oprócz wyraźnego wpływu na samą twarz doskonale relaksuje, łagodzi napięcia, relaksuje i uspokaja umysł. Działa niczym znana i lubiana aromaterapia czy akupresura.  

Które mięśnie twarzy warto ćwiczyć? 

Na jakich mięśniach warto się skupić, praktykując jogę twarzy? Szczególnie dobre efekty przynoszą ćwiczenia obracające się wokół mięśni otaczających oczy, usta, podbródek czy policzki. To one utrzymują owal twarzy w ryzach! 

Ćwiczenia dla początkujących 

Interesuje Cię joga twarzy i zastanawiasz się, jak zacząć? Poznaj nasze ulubione ćwiczenia, dzięki którym łatwo Ci będzie rozpocząć swoją przygodę. Są tak proste, że grzechem byłoby nie spróbować. 

  1. Przygotowania 

    Przed rozpoczęciem starannie oczyść skórę twarzy i rąk. Pamiętaj, by nałożyć krem, jeśli Twoja skóra jest zbyt sucha – możesz wywołać niechciane podrażnienia. Następnie usiądź wygodnie naprzeciwko lustra. 

  2. Rozgrzewka 

    Czas na rozgrzewkę! By poprawić cyrkulację krwi, delikatnie uderzaj opuszkami palców o powierzchnię Twojej skóry – od klatki piersiowej, przez szyję aż po twarz. Kobieta rozgrzewająca mięśnie twarzy przed jogą

  3. Masaż głowy

    Na początek trochę przyjemności – umieść rozłożone palce po obu stronach głowy i masuj całą skórę głowy okrężnymi ruchami w kierunku przeciwnym do ruchów wskazówek zegara.  Kobieta masująca skórę głowy

  4. Stymulacja trzech najważniejszych mięśni wokół uszu 

    Gdzie one się znajdują? Jeden znajdziesz w małym otworze w chrząstce przed otworem ucha, drugi zaś znajduje się wyżej – ukryty za małżowiną uszną, mniej więcej w jednej trzeciej jej wysokości. Trzeci, ostatni, znajdziesz nad samym uchem. To miejsca, w których wyraźnie powinieneś czuć swój puls. Należy stymulować je około 60 razy przez 2 minuty. Kobieta stymulująca uszy

  5. Zrób całusa 

    Brzmi banalnie? To działa! Mocno przyciągnij policzki do siebie i maksymalnie wysuń usta, tworząc tak zwany „dzióbek”. Wytrzymaj tak minutę, a następnie wypełnij policzki powietrzem. Powtórz. Czujesz, jak skóra jest dobrze ukrwiona? Kobieta robiąca dzióbek

  6. Wydłuż oczy

    Bez obaw – to nie będzie drastyczna operacja. Wystarczy położyć palce na skroniach i delikatnie pociągnąć znajdującą się tam skórę w stronę potylicy. Oczy powinny być zamknięta, twarz napięta a usta ułożone w literę „O”. Kobieta stosująca jogę twarzy

Porada: Pamiętaj, by nie ciągnąć skóry zbyt mocno – w takim wypadku możesz osiągnąć odwrotny efekt i zostać sprawcą powstawania zmarszczek! Wszystkie ćwiczenia powinieneś wykonywać tylko, jeśli skóra podczas zabiegu skóra się nie marszczy. 

Jeśli nie chcesz ćwiczyć w samotności, możesz poszukać zajęć z jogi twarzy online, by zostać prawdziwym profesjonalistą! 

Kiedy i jak często ćwiczyć? 

Najważniejsza jest systematyczność – tylko ona sprawi, że po niedługim czasie zobaczysz efekty swoich wysiłków. Od intensywności ćwiczeń ważniejsza jest ich regularność! Znajdź w ciągu dnia 10 minut, podczas których wykonasz wszystkie ćwiczenia. Chcesz zobaczyć szybsze efekty? Przeprowadź dwie sesje dziennie! Joga twarzy nie wymaga specjalnych przygotowań, więc przy odrobinie wprawy będziesz mógł stosować ją nawet podczas pracy na komputerze. 

Joga twarzy na zły wzrok 

Piękna skóra to nie wszystko – regularne ćwiczenie jogi twarzy może także wpłynąć na ostrość wzroku! Ćwiczenia relaksujące mięśnie oczu pomagają korygować krótkowzroczność, dalekowzroczność czy nawet zez, likwidując napięcia. Taka gimnastyka oczu pomaga utrzymać zwierciadła duszy zawsze w dobrej kondycji – szczególnie jeśli w ciągu dnia wiele czasu spędzamy przed komputerem. 

Joga twarzy – kosmetyki i akcesoria 

Joga twarzy to świetne uzupełnienie codziennej pielęgnacji – pomaga stosowanym kosmetykom wniknąć głębiej w powierzchnię skóry. Dla osiągnięcia jeszcze lepszych efektów możesz użyć wielu przydatnych akcesoriów, które wzbogacą codzienne ćwiczenia. 

Podczas rutyny użyj odżywczego serum lub olejku do twarzy, które pozostawią skórę jeszcze bardziej ujędrnioną, wygładzoną i odżywioną. Postaw na olej organowy, konopny lub masło shea – masz wtedy pewność, że dobrze się wchłoną przez każdy rodzaj cery. 

Delikatny masaż twarzy możesz wzbogacić za pomocą specjalnych rollerów do twarzy lub kamienia Gua Sha. Co to takiego? Nacisk wywołany jadeitowym kamieniem pobudza krążenie krwi, dotlenienie skóry, stymuluje przepływ limfy, produkcję kolagenu czy elastyny. Zimny roller jest podstawą delikatnej pielęgnacji, która doskonale pobudza o poranku, jednak to Gua Sha według niektórych pozwala na głęboki masaż tkanek. Można wykorzystać go do rozmaitych technik masażu, otwierając czakry i doskonale relaksując. 

Joga twarzy to zestaw niezwykłych ćwiczeń, które naszym zdaniem zdecydowanie warto wypróbować! Wystarczy kilka minut dziennie, by po niedługim czasie zaobserwować duże efekty! Po wykonaniu codziennych ćwiczeń koniecznie zarejestruj się na Westwing, by nie przegapić naszych codziennych poradników i dawek inspiracji dla stworzenia pięknego, spokojnego domu. Widzimy się po jodze!