Kobieta podczas masażu relaksacyjnego w gabinecie masażu

W ciągu dnia towarzyszy Ci stres i ciągle napięte mięśnie? Dla dobra naszego organizmu, bardzo ważne jest abyśmy reagowali na znaki, jakie przesyła nam nasze ciało. Zorganizuj czas dla siebie i oddaj się w ręce specjalistów wykonujących masaż relaksacyjny. Czym dokładnie jest i czego się spodziewać dowiesz się od nas!  

Masaż relaksacyjny – czym naprawdę jest?  

Masaż relaksacyjny to coraz popularniejszy sposób na rozładowanie napięć. Od stuleci jest znany jako idealna recepta na osiągnięcie równowagi, likwidację napięć, poprawę samopoczucia. Regularnie stosowany jest prawdziwym dobrodziejstwem dla każdego niezależnie od wieku i staje się integralną częścią zdrowego stylu życia. Mówiąc inaczej, masaż relaksacyjny jest jedną z form masażu, której głównym celem jest poprawa stanu psychosomatycznego osoby masowanej poprzez odprężenie ciała i umysłu oraz niwelowanie skutków stresu i zmęczenia w organizmie. Działa jak medytacja dla początkujących – na zmysły i joga w domu – na ciało.  

Na czym polega i w czym pomaga masaż relaksacyjny?  

Masaż relaksacyjny zaleca się osobom będącym pod wpływem chronicznego stresu. Szczególnie tym, którym życie narzuca szybkie tempo i brak stabilizacji. Masaż ten podobnie jak rytuały tybetańskie to czas na ukojenie nie tylko ciała ale i zmysłów. Jest bardzo łagodny i zwykle obejmuje całe ciało, jak również wszystkie jego czakry reikiSkutecznie poprawia samopoczucie osobom szukającym chwili wyciszenia i odpoczynku. Podobny jest także punkt wyjścia – każdy masaż, także ten relaksacyjny, odbywa się poprzez dotyk. Ponieważ wywiera bezpośredni i pośredni wpływ na organizm, stanowi integralną część odnowy biologicznej. Podczas masażu może być wykorzystana aromaterapia za pomocą oliwek i olejków. Pacjent zazwyczaj układa się w pozycji leżącej, rzadziej siedzącej.  

Jak przygotować się na zabieg?  

Ten rodzaj relaksacji, nie wymaga od nas wyjątkowych przygotowań. Do masażu na ogół przygotowujemy się już na miejscu, poprzez rozebranie się – dostajemy wówczas ręcznik do przykrycia miejsc intymnych bądź specjalną bieliznę. Zaleca się jednak, aby przez około półtorej godziny przed masażem zrezygnować z jedzenia ciężkich i obfitych posiłków. Warto także wziąć ciepły prysznic. Nie tylko w celu oczyszczenia skóry, ale także rozluźnienia i rozgrzania mięśni. 

Metody relaksacji: rodzaje masaży  

Masaż relaksacyjny składa się z serii chwytów. Zakończony jest zawsze długim podłużnym głaskaniem, które ma działanie uspokajające i wyciszające. Istnieje wiele technik podczas zabiegu. Przeważnie masażyści stopniowo zwiększają nacisk oraz napięcie, stosując: 

  • głaskanie – zazwyczaj rozpoczyna i kończy masaż, działa relaksująco 
  • ugniatanie – poprawia ukrwienie tkanek
  • rozcieranie – redukuje obrzęki i złogi 
  • oklepywanie kantem dłoni lub całą dłonią – pobudza ukrwienie 

Masaż relaksacyjny może przyjąć formę masażu całościowego – obejmując wszystkie partie ciała od stóp aż po szyję, lub też koncentrować się na jednej bądź kilku partiach ciała – na przykład na karku i plecach, nogach czy kręgosłupie.  

Masaż relaksacyjny i aromaterapia  

To połączenie skutkuje największym poziomem relaksacji i rozluźnieniem zmysłów. Olejki eteryczne – do masażu rozpuszczone w olejach naturalnych, działają zarówno na zmysł powonienia, jak i na zakończenia nerwowe. Istnieje kilka rodzajów olejków eterycznych wykorzystywanych w masażu:  

  • geraniowy – działanie antydepresyjne, wspomagające również gospodarkę wodną organizmu: zalecany m.in. przy otyłości, problemach z cellulitem
  • cytrynowy – działa pobudzająco, dzięki świeżemu zapachowi, działa kojąco w przypadku stanów lękowych, stresu,
  • bergamotowy – działa antystresowo, jednocześnie korzystnie wpływając na stan skóry
  • eukaliptusowy – o działaniu ściągającym, przeciwzapalnym, przeciwobrzękowym i regeneracyjnym
  • lawendowy – uspokaja, łagodzi stres, a jednocześnie wygładza skórę i ma działanie antyseptyczne

Ile trwa zabieg? 

Czas trwania masażu relaksacyjnego jest oczywiście uzależniony od obszaru objętego masażem oraz od metod wykorzystanych podczas jednej sesji. Masaż tylnej strony ciała (grzbiet, pośladki, kończyny dolne i górne) może trwać około 30 minut, masaż całego ciała około godziny, a skrócona wersja masażu całego ciała (bez twarzy, klatki piersiowej i brzucha) – 45 min.  

Przeciwwskazania w masażu relaksacyjnym  

Masaż wyjątkowo rozluźnia i odpręża ciało. Jednak istnieje kilka przeciwwskazań, które sprawiają, że nie powinno się go stosować. Jest to przede wszystkim ciąża w I trymestrze, menstruacja, widoczne zmiany skórne, alergie, hemofilia, nadciśnienie, miażdżyca, zapalenia, nowotwory. Prawidłowo wykonany masaż relaksacyjny jest całkowicie bezpieczny. Zazwyczaj cechują go delikatne, rytmiczne ruchy rąk terapeuty. Czasem używa się aromatycznych olejków, które nie posiadają drażniącego zapachu. Podczas takiego masażu często stosuje się relaksacyjną muzykę, która potęguje efekt wyciszenia i relaksu. 

Odpowiednio przeprowadzony masaż relaksacyjny pozwala oczyścić umysł i ciało i przywraca harmonię oraz spokój wewnętrzny. Daj sobie odrobinę luksusu i skorzystaj z tego typu zabiegów. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, jak zrobić sobie przyjemność – zarejestruj się na Westwing! Mamy dla Ciebie całą gamę promocji i inspiracji do stworzenia pięknego domu!