Kup najlepsze marki do -70%

Kup najlepsze marki do -70%

Łóżko ze śpiącą kobietą

Spis treści

Nie sposób opisać, jak ważne dla naszego zdrowia oraz samopoczucia jest odpowiednie wysypianie się. Ileż to razy zdarzyło nam się cierpieć na brak energii wtedy, gdy — jak na złość — ta energia była nam najbardziej potrzebna! Sami znamy ten problem od podszewki, więc postanowiliśmy stworzyć zestaw wskazówek, jak zawalczyć z bezsennością, oddać się błogiemu odpoczynkowi i zanurzyć w relaksie. Niekiedy wystarczy zmienić kilka drobnych nawyków, by co noc cieszyć się idealnym, życiodajnym snem. Przed Wami zestaw naszych sprawdzonych rad na zdrowy sen!

Jak lepiej spać?

Niekiedy mały krok dla człowieka jest wielkim krokiem dla jakości snu! Przygotowaliśmy dla Ciebie 8 wskazówek dotyczących poprawy Twojego wypoczynku — spróbuj wdrożyć je w życie i sam zobacz, ile energii zyskasz!

Weź to na chłodno!

Czy wiesz, że według wielu ekspertów idealna temperatura do spania mieści się w przedziale 16-18 stopni Celsjusza? Dobrze przewietrz swoją sypialnię przed spaniem i wyłącz dodatkowe ogrzewanie — dużo lepiej się wyśpisz! Pora na głęboki sen!

Łóżko z białą i różową pościelą

Zredukuj hałas

Hałasy dochodzące z zewnątrz naszego domu mogą skutecznie utrudniać nam odpowiedni relaks, dlatego, by zapewnić sobie zdrowy sen, powinniśmy jak najbardziej je ograniczać. Z pomocą może przyjść tak zwany emiter białego szumu. Biały szum, dzięki swojej częstotliwości, pozwala niwelować inne hałasy, sprawiając, że stają się one mniej uciążliwe. Jeśli wolisz, taki emiter pozwala także odtwarzać Twoje ulubione relaksujące dźwięki, takie jak szum morza czy drzew. To rozwiązanie szczególnie popularne w większych miastach i trzeba przyznać — jest bardzo stylowy!

Równowaga odpoczynku i pracy

Zachowaj balans! Relaksacyjnej atmosferze w sypialni nie sprzyja obecność urządzeń wykorzystywanych do pracy, takich jak komputer. Nadmiar przedmiotów kojarzących się jednoznacznie z zajęciami zawodowymi sprawia, że trudniej nam się zrelaksować i beztrosko oddać odpoczynkowi. Jeśli niemożliwe jest ich przeniesienie do innego pokoju – warto w sypialni wydzielić sobie dwie strefy – strefę pracy i wypoczynku tak, by nie kusiły nas stosy papierów do przejrzenia następnego ranka czy nieprzeczytane e-maile.

Wolnoć, Tomku, w swoim domku

Kto z nas nie był w takiej sytuacji — budzimy się w środku nocy zmarznięci i bez kołdry, a nasz partner całkowicie w nią owinięty beztrosko śpi? Jeśli chcesz zadbać o jakość swojego snu, warto zaopatrzyć się w osobne kołdry! Spokojnie — przytulanie nadal wchodzi w grę — jest wręcz wskazane!

Ciemno wszędzie, świeżość wszędzie!

Nie ma nic lepszego, niż położenie się w świeżej pościeli po ciężkim dniu pracy. Ten przyjemny zapach, miękkość materiału… chciałoby się leżeć i leżeć! To czysty relaks! Zmieniaj pościel przynajmniej raz w tygodniu, żeby lepiej spać!

W zdrowym ciele śpiący duch!

Aktywność fizyczna powoduje, że nasz wypoczynek staje się głębszy i dłuższy, a my sami czujemy się pełni energii! Warto poświęcić nawet kilkanaście minut dziennie na ćwiczenia, szczególnie na świeżym powietrzu – może być nawet szybszy spacer! Zwłaszcza jeżeli na co dzień pracujemy przed komputerem. Przed snem możesz też wykonać kilka ćwiczeń relaksacyjnych, które pomogą Cię przygotować do snu i lepiej zasnąć.

Słodkich snów!

Otul swoją sypialnię w relaksującym zapachu lawendy. Czy wiesz, że ta roślina działa uspokajająco na ciało i umysł, pozwalając nam cudownie się zrelaksować? Możesz wykorzystać gałązkę świeżej lub suszonej lawendy, która znakomicie prezentuje się w wazonie, wykorzystać olejek lawendowy lub rozpylić spray lawendowy spray na poduszkę. Pomysłów jest co niemiara i na pewno znajdziesz odpowiedni dla siebie!

Łóżko z pościelą w szare paski

Feng Shui

Już podczas aranżowania swojej wymarzonej sypialni możesz zadbać o jakość swojego snu. Zainspiruj się azjatyckimi naukami feng shui — możesz na przykład umieścić wezgłowie łóżka przy ścianie. Zwiększa to poczucie bezpieczeństwa, sprawiając, że od razu śpi nam się spokojniej. Czas na zdrowy sen!