Z miłości do mebli

Szukamy mebli wyjątkowych, które wniosą do wnętrza historię i nadadzą mu charakter. Lubimy uniwersalność, bo dzięki niej możemy bawić się formą i zmieniać przestrzeń, gdy przyjdzie nam na to ochota. Doceniamy naturalne materiały, bo nigdy nie wychodzą z mody. Tak myślą niemal wszyscy, którzy szukają mebli do swojego domu. Tak myśleli także Philippe Delaisse i Benoit Loos, założyciele belgijskiej marki Ethnicraft.

1

Początki firmy

Wszystko zaczęło się dwadzieścia lat temu, w 1995 roku, kiedy Philippe wrócił z podróży po Indonezji. Oczarowany egzotycznym rzemiosłem przywiózł ze sobą kontener mebli, które zamierzał sprzedać w Belgii. Uznał, że unikatowe formy znajdą wielu nabywców, a nawet więcej – ludzie zakochają się w nich od pierwszego wejrzenia. Benoit w pełni popierał pomysł przyjaciela i wkrótce obaj wspólnie zamówili kolejny, a potem kolejny kontener. Sprzedaż szła dobrze, indonezyjskie meble zachwycały, a w głowach Philippe’a i Benoit zrodziła się nowa idea – postanowili „zeuropeizować” indonezyjski design. Nadać im bardziej uniwersalną linię jednocześnie podkreślając niezwykle piękno i jakość drewna.
Początkowo skupili się wyłącznie na projektowaniu mebli skrzyniowych. W pracy przyświecało im hasło: „Najważniejsze jest rzemiosło i trwałość”.
Dziś Ethnicraft produkuje także meble tapicerowane i posiada fabryki w Indonezji, Wietnamie i Serbii. Firma rozrosła się, a jej produkty zdobią wnętrza mieszkań na całym świecie.

4

Filozofia

Gdy ktoś decyduje się na stworzenie nowej marki, powinien zacząć od opisania filozofii brandu. Philippe i Benoit określili wartości, które były dla nich najważniejsze.
„Nasze meble są uniwersalne, charakteryzuje je ponadczasowe wzornictwo.”

combi


„Nasze produkty są nowoczesne. Zespół technologów cały czas opracowuje innowacyjne sposoby obróbki litego drewna i możliwości łączenia tego surowca z innymi materiałami. Jesteśmy otwarci na nowe wizje. Często współpracujemy z projektantami, którzy co jakiś czas ubarwiają nasze kolekcje nowymi formami.”

Kochamy drewno

Philippe i Benoit wybrali trzy rodzaje drewna, które kolorystycznie najlepiej współgrały z zaprojektowanymi przez Etnicraft meblami – drewno tekowe, orzechowe i dębowe – każdy gatunek wytrzymały a im starszy tym piękniejszy. Benoit mówi: „Drewno jest wyjątkowym materiałem. Jego barwa i właściwości są nie do zastąpienia. Dodaje ciepła nowoczesnym formom.” A Philippe dodaje:
„Natura odgrywa bardzo ważną rolę w filozofii naszej marki. Obchodzimy się z nią z wielkim szacunkiem. Jesteśmy odpowiedzialni za wszystkie etapy projektowania, produkcji i sprzedaży swoich produktów, dzięki czemu każdy z procesów przebiega w nieszkodliwy dla środowiska sposób. Od chwili pozyskania drewna do momentu redukcję odpadów.”

6

Emoracjonalni

Meble Ethnicraft tworzone są w 100% z drewna opatrzonego certyfikatem FSC, który gwarantuje, że surowiec pochodzi z odpowiedzialnie zarządzanych źródeł. Drewno tekowe, wykorzystywane przez firmę, pochodzi z rozbiórek opuszczonych budynków w Indonezji i na Jawie. Są to budynki bez wartości historycznej lub kulturowej. Pozostałą część surowca Ethnicraft pozyskuje z plantacji teaku, którymi zarządza w współpracy z rządem Indonezji .
Philippe i Benoit stworzyli nawet nowe słowo, które oddaje charakter firmy. „Chcemy być emoracjonalni”. Emoracjonalny jest połączeniem słów „emocjonalny” i „racjonalny” i idealnie oddaje charakter firmy. My dodamy do opisu trzy proste przymiotniki: neutralny, ponadczasowy i funkcjonalny.

NL15ETN01-147_5

Westwing Magazyn

Czy korzystasz już z aplikacji Westwing?

Pobierz
Pobierz