Z miłości do mebli
Szukamy mebli wyjątkowych, które wniosą do wnętrza historię i nadadzą mu charakter. Lubimy uniwersalność, bo dzięki niej możemy bawić się formą i zmieniać przestrzeń, gdy przyjdzie nam na to ochota. Doceniamy naturalne materiały, bo nigdy nie wychodzą z mody. Tak myślą niemal wszyscy, którzy szukają mebli do swojego domu. Tak myśleli także Philippe Delaisse i Benoit Loos, założyciele belgijskiej marki Ethnicraft.

Początki firmy
Wszystko zaczęło się dwadzieścia lat temu, w 1995 roku, kiedy Philippe wrócił z podróży po Indonezji. Oczarowany egzotycznym rzemiosłem przywiózł ze sobą kontener mebli, które zamierzał sprzedać w Belgii. Uznał, że unikatowe formy znajdą wielu nabywców, a nawet więcej – ludzie zakochają się w nich od pierwszego wejrzenia. Benoit w pełni popierał pomysł przyjaciela i wkrótce obaj wspólnie zamówili kolejny, a potem kolejny kontener. Sprzedaż szła dobrze, indonezyjskie meble zachwycały, a w głowach Philippe’a i Benoit zrodziła się nowa idea – postanowili „zeuropeizować” indonezyjski design. Nadać im bardziej uniwersalną linię jednocześnie podkreślając niezwykle piękno i jakość drewna.
Początkowo skupili się wyłącznie na projektowaniu mebli skrzyniowych. W pracy przyświecało im hasło: „Najważniejsze jest rzemiosło i trwałość”.
Dziś Ethnicraft produkuje także meble tapicerowane i posiada fabryki w Indonezji, Wietnamie i Serbii. Firma rozrosła się, a jej produkty zdobią wnętrza mieszkań na całym świecie.

Filozofia
Gdy ktoś decyduje się na stworzenie nowej marki, powinien zacząć od opisania filozofii brandu. Philippe i Benoit określili wartości, które były dla nich najważniejsze.
„Nasze meble są uniwersalne, charakteryzuje je ponadczasowe wzornictwo.”

„Nasze produkty są nowoczesne. Zespół technologów cały czas opracowuje innowacyjne sposoby obróbki litego drewna i możliwości łączenia tego surowca z innymi materiałami. Jesteśmy otwarci na nowe wizje. Często współpracujemy z projektantami, którzy co jakiś czas ubarwiają nasze kolekcje nowymi formami.”
Kochamy drewno
Philippe i Benoit wybrali trzy rodzaje drewna, które kolorystycznie najlepiej współgrały z zaprojektowanymi przez Etnicraft meblami – drewno tekowe, orzechowe i dębowe – każdy gatunek wytrzymały a im starszy tym piękniejszy. Benoit mówi: „Drewno jest wyjątkowym materiałem. Jego barwa i właściwości są nie do zastąpienia. Dodaje ciepła nowoczesnym formom.” A Philippe dodaje:
„Natura odgrywa bardzo ważną rolę w filozofii naszej marki. Obchodzimy się z nią z wielkim szacunkiem. Jesteśmy odpowiedzialni za wszystkie etapy projektowania, produkcji i sprzedaży swoich produktów, dzięki czemu każdy z procesów przebiega w nieszkodliwy dla środowiska sposób. Od chwili pozyskania drewna do momentu redukcję odpadów.”

Emoracjonalni
Meble Ethnicraft tworzone są w 100% z drewna opatrzonego certyfikatem FSC, który gwarantuje, że surowiec pochodzi z odpowiedzialnie zarządzanych źródeł. Drewno tekowe, wykorzystywane przez firmę, pochodzi z rozbiórek opuszczonych budynków w Indonezji i na Jawie. Są to budynki bez wartości historycznej lub kulturowej. Pozostałą część surowca Ethnicraft pozyskuje z plantacji teaku, którymi zarządza w współpracy z rządem Indonezji .
Philippe i Benoit stworzyli nawet nowe słowo, które oddaje charakter firmy. „Chcemy być emoracjonalni”. Emoracjonalny jest połączeniem słów „emocjonalny” i „racjonalny” i idealnie oddaje charakter firmy. My dodamy do opisu trzy proste przymiotniki: neutralny, ponadczasowy i funkcjonalny.
