Wyśpij się: 7 kroków do krainy snów

Masz problemy z zaśnięciem? Zastanawiasz się, jak zasnąć i dobrze spać? A może nie wysypiasz się pomimo długich godzin spędzonych w łóżku? Mamy dla Ciebie 7 rad, dzięki którym powitasz nowy dzień z pełnią energii.

westwing-jak-zasnac

W Westwing dobrze wiemy, że ładne designerskie łóżko nie wystarczy, by dobrze się wyspać, dlatego przygotowaliśmy kilka wskazówek, dzięki którym już nigdy nie będziesz liczyć owiec!

1. Kolor idealny

W sypialni powinny dominować tony, dzięki którym poczujesz spokój i równowagę. Zrezygnuj z mocnych, krzykliwych barw. Polecamy spokojne odcienie koloru niebieskiego, fioletu lub pastele – róż, żółcień lub miętę. Wszystkie te barwy ukoją skołatane po całym dniu nerwy.

2. Materac na dobry sen

Niewygodny lub nieodpowiedni materac może być przyczyną bezsenności. Zwykle poświęcamy czas na wybór pościeli, a materace pozostają na dalszym planie.  Warto poświęcić trochę czasu na zakupy i wybrać dobry materac, a potem wymieniać go co mniej więcej pięć lat.

3. Odpowiednia temperatura

Zanim pójdziesz spać, wywietrz pokój. Świeże powietrze sprzyja szybszemu zasypianiu. Najlepiej zasypia się, kiedy temperatura w sypialni wynosi 16-18 stopni. Ogromne znaczenie mają ciepłe stopy – nie zaśniesz, dopóki ich nie rozgrzejesz, dlatego przed snem warto wziąć ciepłą kąpiel lub zabrać do łóżka termofor.

westwing-jak-zasnac

4. Aromaterapia

Lawenda, chmiel, eukaliptus i lilie mają właściwości uspakajające, dlatego do sypialni warto wstawić zapachowe lampy, spryskać pościel perfumami o zapachu sprzyjającym dobrym snom lub rozwiesić obok łóżka saszetki z lawendą lub chmielowymi szyszkami. Dzięki temu w pokoju zrobi się miło i przytulnie. Podobny efekt można osiągnąć dzięki olejkowi różanemu lub melisie lekarskiej.

5. Ćwiczenia relaksacyjne

Pracujesz do późna? Przed pójściem spać zrelaksuj ciało poprzez jogę lub medytację. Możesz także wypróbować proste ćwiczenie, podczas którego przez kilka minut należy naprzemiennie spinać mięśnie, a potem je rozluźniać. Zacznij od palców stóp, a potem powoli spinaj wszystkie mięśnie aż do szyi. Warto także świadomie oddychać: wciągnij powietrze nosem, a potem powoli wypuszczaj ustami. I tak dziesięć razy!

6. Przygotuj się na nadchodzący dzień

Zanim pójdziesz spać, zrób listę spraw do załatwienia kolejnego dnia. W ten sposób będziesz wiedzieć, co Cię czeka i nie będziesz się martwić, że o czymś zapomnisz. Dobrze jest też przygotować torbę lub teczkę, którą zabierzesz ze sobą. Rozpocznij dzień bez stresu!

westwing-jak-zasnac

7. Jak sobie pościelesz…

Wielu osobom nie chce się słać łóżka rano, ale zapewniamy, że w schludnie przygotowanym łóżku zaśniesz szybciej. Nie ma nic przyjemniejszego niż schowanie się przed całym światem pod równo rozłożoną kołdrą. Śpij smacznie!

Zdjęcia: Living4Media

Kamila Goworek

Czy korzystasz już z aplikacji Westwing?

Pobierz
Pobierz