Orbitrek

Orbitrek

Podziel się

ZNAJDZIESZ NAS:
Więcej dowiesz się z naszego przewodnika

Orbitrek-poradnik Westwing

Ćwiczenia kardio to znakomity sposób na zwiększenie wytrzymałości organizmu, ale również na spalenie zbędnej tkanki tłuszczowej.  Należy jednak pamiętać, że spalanie tkanki tłuszczowej jest możliwe wtedy, kiedy trening jest długi i o umiarkowanej intensywności. Bardzo dobrym urządzeniem, które w tym pomoże i zajmie niewiele miejsca jest orbitrek, zwany również rowerem eliptycznym lub cross-trainerem.

Orbitrek wygląda jak stepper z ruchomymi uchwytami. Dzięki nim podczas ćwiczeń angażowanych jest o wiele więcej partii mięśni niż w trakcie biegania na bieżni lub jazdy na rowerku stacjonarnym. Podpowiadamy, jak wybrać orbitrek.

Orbitrek — na czym polegają ćwiczenia

Rower eliptyczny to wielofunkcyjne urządzenie, które ćwiczy różne partie mięśni oraz zwiększa wydolność pracy serca. Nogi na orbitreku poruszają się w przód i w tył i jeśli nie będziemy używać ramion oprócz mięśni ud i łydek, pracować będą również mięśnie brzucha. W takiej pozycji pracuje się również nad stabilizacją ciała. Żeby zintensyfikować trening, należy włączyć do pracy ramiona. Wtedy zaczynają pracować też mięśnie rąk i pleców. Największą zaletą treningu na cross trainerze jest to, że nie obciąża on ścięgien ani stawów. Dzięki temu orbitrek jest całkowicie bezpieczny dla użytkownika.

W tym sprzęcie można również regulować opór, co pozwala na wykonywanie ćwiczeń z różną prędkością i kontrolę intensywności treningu. Bardzo ważne jest, aby podczas treningu mierzyć tętno, na przykład za pomocą pulsometru. Po przekroczeniu zalecanego dla tych ćwiczeń tętna zaczynają rozbudowywać się mięśnie, natomiast przestaje spalać się tłuszcz.

Prawidłowa postawa podczas ćwiczeń to proste plecy i wciągnięty brzuch. Bardzo ważne, żeby pamiętać o tym podczas treningu na rowerku eliptycznym.

Orbitrek: ćwiczenia dla początkujących

Przed każdym treningiem, również przed ćwiczeniem na orbitreku należy wykonać około 10 minutową rozgrzewkę. Można po prostu przez ten czas, chodzić na rowerku eliptycznym bez żadnego obciążenia. Dzięki temu mięśnie przygotują się do większego wysiłku.

Ćwiczenia powinny na początku trwać około 10-15 minut. Po tygodniu można wydłużać trening o kilka minut, zwiększając przy tym obciążenie. Warto jednak pamiętać, by obciążenie nie było za duże, ponieważ sił musi starczyć na wykonywanie ćwiczeń w tym samym tempie, przez cały czas trwania treningu.

Na koniec, należy przez 5 minut zwalniać tempo chodzenia, żeby mięśnie trochę ochłonęły, a potem wykonać kilka ćwiczeń odprężających i rozciągających mięśnie, co pomoże zapobiec bólom mięśni następnego dnia.

Rodzaje orbitreków

Orbitreki mogą być mechaniczne i magnetyczne lub elektromagnetyczne. Różnią się one systemem dozującym opór urządzenia.

  • Orbitrek mechaniczny (typu cross trainer) ― ma zamontowaną taśmę, która przez tarcie zmniejsza opór. Tego rodzaju orbitrek pracuje głośniej od dwóch pozostałych modeli. Zmiana oporu wymaga też ręcznego przykręcania  i odkręcania śruby. Jego zaletą jest przede wszystkim niska cena. Doskonale nadaje się do użytku domowego. Idealnie sprawdzi się dla osób, które dopiero rozpoczynają trening fitness.
  • Orbitrek magnetyczny ― wyposażony w magnesy, które oddziałują z różną siłą wytwarzając pole magnetyczne. Działa cicho i zapewnia większą płynność ruchu. Orbitrek magnetyczny lepiej sprawdza się podczas treningu interwałowego, kiedy to ciągle zmniejszany lub zwiększany jest opór koła. Cena urządzenia jest dość zróżnicowana, coś dla siebie znajdą jednak rónież osoby dysponujące skromniejszym budżetem.
  • Orbitrek elektromagnetyczny ― działa podobnie jak orbitrek magnetyczny, przy czym ma wbudowany elektromagens. Jest sterowany za pomocą komputera. Ciche i płynne urządzenie ma szereg dodatkowych funkcji, które zapewniają naprawdę różnorodne i komfortowe treningi. Jego wadą jest natomiast wyższa cena.

Jaki orbitrek wybrać?

Przy zakupie orbitreka istotne znaczenie ma nie tylko rodzaj napędu, ale też konstrukcja urządzenia. Kluczowym elementem jest w tym wypadku koło zamachowe. Im cięższe, tym bardziej płynna jest jazda na orbitreku. Dobry orbitrek powinien być wyposażony w koło zamachowe o wadze przynajmniej 7 kg. Wszystkie modele mają też podaną informację o maksymalnej wadze uzytkownikach. Osoby zainteresowane zakupem orbitreków elektromagnetycznych mogą również zwrócić uwagę na funkcje odpowiadające za mierzenie spalonych kalorii, tętna oraz wyjścia na słuchawki.

Ćwiczenie z orbitrekiem pozwoli na utrzymanie kondycji i wysmuklenie sylwetki. Należy jednak pamiętać, że najważniejsza we wszystkich treningach jest determinacja i systematyczność. Jeśli ćwiczenia będą odbywały się, co najmniej trzy razy w tygodniu, możemy spodziewać się pierwszych widocznych efektów, już po miesiącu.

Obitrek i inne akcesoria fitness ― ćwicz z Westwing!

Westwing to internetowy klub zakupowy zajmujący się sprzedażą akcesoriów do domu. Nasze produkty to przede wszystkim meble i artykuły dekoracyjne, ale nie tylko. W ofercie Westwing znajdziesz również profesjonalny sprzęt i akcesoria sportowe, w tym między innymi:

  • orbitreki
  • bieżnie
  • steppery
  • skakanki
  • hantle
  • ciężarki
  • piłki do ćwiczeń
  • bidony i odzieź sportową

Dołącz do klubu Westwing i skorzystaj z promocyjnej oferty na akcesoria sportowe znanych światowych marek!

Nadchodzące promocje