Piłka gimnastyczna

Piłka gimnastyczna

Podziel się

ZNAJDZIESZ NAS:
Więcej dowiesz się z naszego przewodnika

Piłka gimnastyczna-poradnik Westwing

Ćwiczenia z piłką gimnastyczną to doskonały sposób na zgrabną i wysportowaną sylwetkę. Podczas ich wykonywania angażują się niemal wszystkie partie mięśni, co pozwala szybko zrzucić zbędne kalorie, wyrzeźbić brzuch i pośladki oraz poprawić zmysł równowagi. Z zalet tego wyjątkowego treningu można korzystać nie tylko na siłowni, ale również w domu lub na świeżym powietrzu. Wystarczy jedynie zaopatrzyć się w dobrą piłkę do ćwiczeń.

Odpowiednia piłka gimnastyczna zapewni maksymalną efektywność treningu i sprawi, że będzie on znacznie przyjemniejszy. Powinna być dopasowana równie dobrze co buty treningowe i ubranie, w którym ćwiczymy. Oto kilka wskazówek, jak wybrać najlepszą piłkę do ćwiczeń.

Piłka gimnastyczna — jaki rozmiar wybrać?

Rozmiar piłki gimnastycznej zależy przede wszystkim od wzrostu użytkownika. Należy dopasować ją w taki sposób, aby można było na niej usiąść całym ciężarem ciała, swobodnie ustawiając obie stopy na podłodze. Kolana powinny znajdować się mniej więcej na tym samym poziomie co miednica, a kąt między udami i górną częścią ciała powinien wynosić 90 stopni (ewentualnie nieco więcej, ale nigdy mniej). W wyborze odpowiedniego modelu pomocne jest skorzystanie z tabeli rozmiarów:

Wzrost Średnica piłki
150-165 cm 55 cm
165-175 cm 65 cm
175-185 cm 75 cm
powyżej 185 cm 85 cm

Na dopasowanie piłki wpływ ma także waga użytkownika. Jeżeli podczas siedzenia piłka za bardzo się ugina, lepiej wybrać egzemplarz o rozmiar większy. Zbyt duże obciążenie spowoduje uchodzenie powietrza. W rezultacie piłka będzie bardziej miękka, co znacznie ułatwi wykonywanie ćwiczeń i zmniejszy ich efektywność.

Piłka gimnastyczna — jaki materiał wybrać?

Większość piłek gimnastycznych wykonana jest z PCV lub z gumy. Oba materiały sprawdzają się równie dobrze, choć przed zakupem piłki z lateksu, warto upewnić się, czy nie jesteśmy na niego uczuleni. Po napompowaniu powierzchnia piłki powinna być twarda, a jednocześnie dość elastyczna. Tworzywo musi także zapewniać odpowiednią przyczepność do podłogi. Dobrym wyznacznikiem jakości produktu jest tzw. system ABS (Anti-Burst System), zabezpieczający piłkę przed nagłym rozerwaniem w przypadku uszkodzenia mechanicznego. Przed zakupem należy też zapoznać się z maksymalnym obciążeniem piłki.

Piłka gimnastyczna — podstawowe modele

Najbardziej uniwersalne piłki do ćwiczeń to te o gładkiej powierzchni. Można nich wykonywać każdy rodzaj treningu, więc idealnie nadają się dla osób, które dopiero zaczynają przygodę z piłką gimnastyczną. Jeżeli ćwiczenia mają służyć również celom rehabilitacyjnym, dobrym rozwiązaniem będzie piłka z masującymi wypustkami. To doskonały sposób na połączenie masażu i treningu. Praktycznym rozwiązaniem są też piłki z zamocowanymi na linkach uchwytami. Takie modele znacznie poszerzają repertuar wykonywanych ćwiczeń, między innymi umożliwiając wzmocnienie mięśni rąk i barków.

Nawet dwadzieścia minut treningu dziennie wpływa korzystnie na naszą kondycję i sylwetkę. Warto nieco się zmobilizować i samodzielnie odkryć wszystkie zalety ćwiczeń z piłkami. Na efekty na pewno nie trzeba będzie długo czekać!

Nadchodzące promocje