Piłka do siedzenia

Piłka do siedzenia

Podziel się

ZNAJDZIESZ NAS:
Więcej dowiesz się z naszego przewodnika

Piłka do siedzenia-poradnik Westwing

Kręgosłup to oś podtrzymująca ciało człowieka w pozycji wyprostowanej. Składa się z 32-34 kręgów, dzięki którym jesteśmy elastyczni. Trzony kręgów łączą się przy pomocy krążków międzykręgowych, czyli dysków, odpowiedzialnych za amortyzację wstrząsów i umożliwienie ruchu. Współpracujące ze sobą mięśnie grzbietu i brzucha stabilizują całą tę strukturę i pozwalają nam na wykonywanie codziennych czynności. Dbanie o dobrą kondycję tych mięśni pomaga utrzymać plecy w dobrej kondycji. Piłki do siedzenia umożliwia aktywne siedzenie , pomaga przybrać prawidłową pozycję siedzącą i wzmacnia mięśnie kręgosłupa.

Piłka do siedzenia — jak pomaga dbać o plecy?

Specjaliści radzą, by osoby spędzające dużo czasu w pozycji siedzącej korzystały z piłek do siedzenia około dwóch godzin dziennie. Piłki umożliwiają tak zwane siedzenie dynamiczne: na piłce trudno jest siedzieć spokojnie, bez ruchu. Cały czas bujamy się, przechylamy z jednej strony na drugą, próbujemy utrzymać równowagę, co wzmacnia mięśnie brzucha i grzbietu jednocześnie odciążając kręgosłup. Siedzenie na specjalnej piłce pozwala wyrobić sobie nawyk utrzymywania wyprostowanej pozycji ciała.

W przerwach na drugie śniadanie piłkę do siedzenia można także wykorzystać do rozluźniających i wzmacniających ćwiczeń fizycznych. Piłka do siedzenia może nie tylko zastąpić krzesło w pracy – w domu, podczas wieczorów filmowych z powodzeniem spełni rolę wygodnego podnóżka.

Piłka do siedzenia — jaki rozmiar wybrać?

Rozmiar piłki do siedzenia zależy przede wszystkim od wzrostu użytkownika. Należy dopasować ją w taki sposób, aby można było na niej usiąść całym ciężarem ciała, swobodnie ustawiając obie stopy na podłodze. Kolana powinny znajdować się mniej więcej na tym samym poziomie co miednica, a kąt między udami i górną częścią ciała powinien wynosić 90 stopni (ewentualnie nieco więcej, ale nigdy mniej). W wyborze odpowiedniego modelu pomocne jest skorzystanie z tabeli rozmiarów:

Wzrost Średnica piłki
150-165 cm 55 cm
165-175 cm 65 cm
175-185 cm 75 cm
powyżej 185 cm 85 cm

Na dopasowanie piłki wpływ ma także waga użytkownika. Jeżeli podczas siedzenia piłka za bardzo się ugina, lepiej wybrać egzemplarz o rozmiar większy. Zbyt duże obciążenie spowoduje uchodzenie powietrza. W rezultacie piłka będzie bardziej miękka, co znacznie ułatwi wykonywanie ćwiczeń i zmniejszy ich efektywność.

Rozluźniamy mięśnie pleców

Przedstawiamy dwa ćwiczenia, dzięki którym rozluźnimy mięśnie pleców po długotrwałej pracy w pozycji siedzącej:

Ćwiczenie 1: Połóż się na piłce obejmując ją. Powoli przenoś ciężar ciała na lewą stronę, na prawą, do przodu i do tyłu. Rozluźnij wszystkie mięśnie.

Ćwiczenie 2: Połóż się na plecach, a nogi zgięte w kolanach oprzyj na piłce. Przyciągaj kolana do brzucha i prostuj tocząc piłkę. Powtórz kilka razy.

Nadchodzące promocje