Poduszka do medytacji

Poduszka do medytacji

Podziel się

ZNAJDZIESZ NAS:
Więcej dowiesz się z naszego przewodnika

Poduszka do medytacji-poradnik Westwing

Zalety medytacji są znane od wieków i wyróżnić je można na kilku polach, między innymi psychologicznym, duchowym i fizycznym. Dlatego też coraz więcej osób decyduje się na praktykę medytacji, ponieważ czerpią z tego wiele korzyści. Poduszka do medytacji to jeden z podstawowych przedmiotów potrzebnych do tego typu zajęć.

Poduszka do medytacji powinna łączyć wygodę i funkcjonalność. Przede wszystkim jest to przedmiot, który ma być nieodczuwalny, lecz komfortowy, aby pozwolił na maksymalne zagłębienie się w medytacji. Podpowiadamy, dlaczego poduszka zapewnia szczególny komfort podczas kontemplacji i dlaczego jest do niej niezbędna!

Czym jest poduszka do medytacji?

Zafu to rodzaj poduszki do medytacji, którą wypełnia się łuskami gryki. Zalety poduszki są widoczne podczas wykonywania jogi, ponieważ zapewnia ona zachowanie poprawnej pozycji podczas ćwiczeń oraz izolację od podłożona. Poduszki zazwyczaj wyposażone są w zamek błyskawiczny, dzięki któremu można dostać się do ich zawartości i wymienić wkład. Poduszki dostępne są w wielu wariantach kolorystycznych. Ich waga oscyluje w okolicach 4 kilogramów, a materiał, z którego są wykonane, to bawełna. Alternatywą dla poduszek są maty i wałki do ćwiczeń.

 

Zalety medytacji

Regularna medytacja ma wiele zalet. Dzięki medytacji można wzmocnić układ odpornościowy, zminimalizować napięcie mięśniowe oraz nerwowe, a także zwiększyć siły witalne. Do zalet zaliczyć można także wzrost pewności siebie oraz kreatywności oraz zwiększenie wydajności umysłowej. Medytacja to także coś dla ducha, ponieważ można wypracować dzięki niej poczucie spokoju i szczęścia, a także akceptację obecnego stanu rzeczy.

Medytuj jak należy!

Joga to filozofia indyjska zajmująca się związkami między ciałem a duchem. Poduszka do medytacji to przedmiot niezbędny do otrzymania prawidłowej pozycji podczas uprawiania jogi. Znanymi od lat pozycjami w tej dziedzinie są:
Kwiat lotosu – to tak zwana pozycja otwarta, która jest najbardziej kojarzona z jogą. Ćwiczenie należy wykonywać powoli i w skupieniu. Osoba ćwicząca siada na brzegu zafu, po czym krzyżuje nogi, które następnie opiera o podłogę. Dłonie spoczywają na kolanach, a kciuk styka się z palcem środkowym. Taka pozycja pozwala zapewnić pełne skupienie oraz oczyścić umysł ze wszystkich negatywnych myśli.
Pół lotos – należy usiąść na zafu i skrzyżować nogi tak, aby jedna noga tworzyła trójkąt z udami, a druga spoczywała w wolnej przestrzeni, która się wytworzyła. Kolana powinny dotykać ziemi (to zapewnia stabilność).
Seiza – należy usiąść na poduszce, która uprzednio została ustawiona bokiem. Dzięki zafu, ścięgna nie naciągają się zbyt mocno, dlatego jest to pozycja odpowiednia do dłuższych sesji medytacji.

Podczas wykonywania jogi, warto zaopatrzyć się w kadzidełka, które stworzą przyjemną atmosferę.

Nadchodzące promocje