Rowery stacjonarne

Rowery stacjonarne

Podziel się

ZNAJDZIESZ NAS:
Więcej dowiesz się z naszego przewodnika

Rowery stacjonarne-poradnik Westwing

Podczas godzinnej jazdy na rowerze możemy spalić od 400 do 500 kalorii. Pogoda nie zawsze sprzyja jednak eskapadom na świeżym powietrzu. Jesienią i zimą trudno oprzeć się pokusie pozostania w ciepłym domu, przed telewizorem. Dojazd na siłownię też wydaje się dłuższy niż zwykle. Najlepszym rozwiązaniem jest zatem zakup domowego roweru treningowego. Rowery stacjonarne coraz częściej spotykane są nie tylko w klubach sportowych. To doskonały sposób na dbanie o sylwetkę o każdej porze roku! Kto wie, może zakup roweru będzie pierwszym krokiem do urządzenia domowej siłowni? Czas ruszyć się z kanapy i zadbać o piękną sylwetkę!

Rowery stacjonarne — podstawowe modele

Przed zakupem roweru stacjonarnego warto zapoznać się z możliwościami i funkcjami, jakie oferują poszczególne modele rowerów:

Mechaniczne rowery stacjonarne — wyposażone w rolkę lub pasek treningowy. Decydując się na ten model, należy zwrócić uwagę na jakość materiału, z którego wykonane są te elementy. Przy szybszej jeździe będą się nagrzewać, powinny być więc odporne na uszkodzenia. Aby urządzenie nie pracowało głośno, nie należy też zapominać o regularnej konserwacji. Mechaniczny rower stacjonarny jest znacznie lżejszy niż rower magnetyczny, co sprawdzi się w mieszkaniu o małej powierzchni, gdzie sprzęt trzeba każdorazowo chować lub przestawiać .

Magnetyczne rowery stacjonarne — opór jest wytwarzany przez pole magnetyczne. Dzięki temu rower pracuje ciszej i można dokładnie określić jego ustawienia. Opór reguluje się za pomocą pokrętła lub silnika, co pozwala na korzystanie z programów treningowych. Kupując rower magnetyczny należy wziąć pod uwagę, że jest on znacznie cięższy niż rower mechaniczny. Modele sterowane silnikiem wymagają też źródła zasilania.

Elektromagnetyczne rowery stacjonarne — wyposażone w elektromagnetyczne hamulce sterowane przez komputer. To wysokiej klasy rowery najczęściej używane w siłowniach i klubach sportowych. Oferują cały szereg funkcji, w tym ustawianie i zapamiętywanie programów treningowych oraz pomiar tętna i BMI. Wadą rowerów elektromagnetycznych jest ich wysoka cena.

Mini-studio treningowe

W większym mieszkaniu można pomyśleć o wydzieleniu osobnego kącika do ćwiczeń. Trening w ustalonym miejscu pozwala lepiej się skoncentrować i sprzyja wypracowaniu nawyku codziennych ćwiczeń. Rower powinien stać na płaskiej, równej powierzchni, która zapewni odpowiednią stabilność. Do zabezpieczenia podłogi przyda się solidna, gruba mata. Na ścianach mogą znaleźć się motywujące zdjęcia i plakaty przedstawiające znanych sportowców lub osoby, które inspirują nas do dbania o formę. Dobrym pomysłem są kolorowe fototapety przedstawiające przyrodę, na przykład las lub plażę. Dzięki niej poczujemy się jak na otwartej przestrzeni. Sprawdzonym rozwiązaniem jest też ustawiony w pobliżu telewizor. Śledząc losy serialowych bohaterów lub relację z wyścigu kolarskiego, łatwo zapomnieć o wysiłku fizycznym i przemierzanych kilometrach.

Domowy rower treningowy to doskonały sposób na poprawienie kondycji domowników i zgubienie zbędnych kilogramów. W osiąganiu dobrych wyników pomocne będzie regularne notowanie postępów. Warto zadbać też o odpowiednią oprawę treningu (na przykład motywującą muzykę) oraz bidon sportowy i ręczniki. Już po miesiącu wytężonej pracy powinny być widoczne pierwsze efekty!

Nadchodzące promocje