Skakanka

Skakanka

Podziel się

ZNAJDZIESZ NAS:
Więcej dowiesz się z naszego przewodnika

Skakanka-poradnik Westwing

Skakanie to nie tylko zabawa dla dzieci. Półgodzinny trening na skakance pozwala spalić około 400 kalorii, a jednocześnie poprawia koordynację ruchową, zwiększa wydolność serca i doskonale rzeźbi mięśnie ud i pośladków. Aby odkryć wszystkie zalety tego niezwykłego treningu, wystarczy jedynie zaopatrzyć się w odpowiednią skakankę.

Akcesoria przeznaczone do ćwiczeń to nie to samo co proste skakanki ze sznurka. Nowoczesne modele wykonane są z materiałów o dobrych właściwościach aerodynamicznych i wyposażone w wygodne, ergonomiczne uchwyty. Ich użytkowanie znacznie poprawia komfort i skuteczność treningu. Warto poświęcić nieco czasu i wybrać model, dzięki któremu skakanie szybciej przyniesie pożądane efekty.

Skakanka — jaki rozmiar wybrać?

Rozmiar skakanki znacząco wpływa na tempo i przebieg ćwiczeń. Jest szczególnie ważny w przypadku osób początkujących i użytkowników skakanek przeznaczonych do treningu na czas. Przerzucanie nad głową zbyt długiego sznura pochłania znacznie więcej wysiłku, spowalniając skoczka i sprawiając, że szybciej się męczy. Jedną z metod sprawdzenia długości skakanki jest stanięcie na niej ze złączonymi nogami i wyprostowanie obu końców sznura. Jeżeli długość skakanki jest prawidłowa, uchwyty powinny sięgać do pach.
W określeniu właściwego rozmiaru pomocne może być też skorzystanie z tabeli:

Wzrost Długość skakanki
poniżej 165 cm 213 cm
165-175 cm 274 cm
175-185 cm 304 cm
powyżej 185 cm 335 cm

Skakanka — jaki model wybrać

Istnieje wiele typów skakanek treningowych. Wybór odpowiedniego modelu powinien być podyktowany przede wszystkim poziomem umiejętności skaczącego i rodzajem planowanych treningów. Oto przegląd najpopularniejszych typów skakanek do ćwiczeń:

  • Skakanka z PCV — lekka i bardziej aerodynamiczna niż skakanki z materiału. Idealna dla początkujących, umożliwia szybkie opanowanie podstawowych technik skakania.
  • Skakanka segmentowa — zbudowana z nawleczonych na nylonowy sznurek, plastikowych koralików. Dodatkowe elementy wzmacniają linę, dzięki czemu lepiej wytrzymuje ona kontakt z twardym (na przykład betonowym) podłożem. Sztywniejszy sznur płynnie układa się w łukowaty kształt, co poprawia właściwości aerodynamiczne skakanki. To odpowiedni model zarówno dla początkujących, jaki i zaawansowanych.
  • Skakanka z linki — przeważnie wykonana z linki stalowej zamkniętej w otulinie z PCV. Rączki skakanki wyposażone są w łożyska, które ograniczają plątanie się linki. Często dostępna w wersji z obciążeniem. Umożliwia bardzo szybkie skakanie, ale uderzenie nią jest dość bolesne, dlatego lepiej nadaje się dla zaawansowanych użytkowników.
  • Skakanka rzemienna — szybka skakanka przeznaczona dla sportowców wyczynowych.
  • Skakanka szybka — najczęściej wykonana z PCV. To model o długiej i wąskiej rączce, zaprojektowany specjalnie z myślą o profesjonalnych treningach wyczynowych.

Skakanka — praktyczne rozwiązania

Wybierając skakankę, warto zwrócić uwagę na dodatkowe funkcje, w jakie wyposażony jest dany model. Dobrą motywacją do treningu może być elektroniczny licznik, umożliwiający precyzyjne określenie liczby przeskoków i spalonych kalorii. To doskonały sposób na kontrolę postępów, dzięki któremu możemy w pełni skupić się wyłącznie na tempie i technice skakania.

Osoby, którym zależy przede wszystkim na treningu siłowym, powinny rozważyć zakup skakanki z obciążeniem. Taki przyrząd pozwoli zdecydowanie szybciej wyrzeźbić sylwetkę.

Skakankę można wykorzystać zarówno do rozgrzewki, jak i do bardziej forsownych ćwiczeń. To doskonałe urozmaicenie dla klasycznych treningów siłowych, które pozwoli tchnąć nieco świeżości w codzienne zmagania o piękną sylwetkę.

Nadchodzące promocje