Stepper

Stepper

Podziel się

ZNAJDZIESZ NAS:
Więcej dowiesz się z naszego przewodnika

Stepper-poradnik Westwing

Ćwiczenia fizycznie nie tylko pozwalają na modelowanie sylwetki i utrzymanie prawidłowej wagi. Człowiek, który regularnie trenuje jest zdrowszy, lepiej się czuje i ma więcej energii. Żeby poćwiczyć, nie trzeba wychodzić do parku w niepogodę, ani stać w korkach w drodze do siłowni. Producenci sprzętów do ćwiczeń oferują urządzenia, które można wykorzystywać w domu. Wśród nich warto wyróżnić stepper.

Stepper to niewielkie urządzenie służące do ćwiczeń kardio i do wzmacniania mięśni nóg, bioder a nawet brzucha. Jest bardzo  prosty w użytkowaniu, dlatego nadaje się nawet dla osób zaczynających swoją przygodę ze sportem. Podpowiadamy, jak wybrać stepper.

Co daje stepper?

Ruchy, które wykonuje się na stepperze, przypominają te wykonywane podczas wchodzenia po schodach. Dzięki temu wzmacniają się mięśnie nóg, pośladków, bioder oraz brzucha oraz spala się odkładająca się w dolnych partiach ciała tkanka tłuszczowa. Jednocześnie ćwiczenia na stepperze znacznie mniej obciążają stawy. Mogą wykonywać je osoby, które trening fitness trakują przede wszystkim jako sposób na wzmocnienie mięśni dwugłowych i czworogłowych nóg lub osoby szukające sposobu na szybką rozgrzewkę. Stepper podobnie, jak inne urządzenia tego typu, to również sposób na trening cardio. Ćwiczenia na stepperze przyspieszają krążenie krwi, co powoduje lepsze dotlenienie organizmu. Z kolei lepsze krążenie przynosi również inny, wymierny efekt estetyczny — stepper jest nieocenioną pomocą w walce z cellulitem. Piękne wyrzeźbione łydki i uda, promienna cera, gładka skóra? Stepper to urządzenie, które docenią wszyscy miłośnicy pięknej sylwetki.

Stepper i jego rodzaje

Pierwsze steppery służyły tylko do ćwiczeń dolnych partii ciała i można na nich było wykonywać jeden rodzaj ruchów. Jednak z czasem producenci sprzętów do ćwiczeń zaczęli nadawać stepperom coraz to nowe funkcje. Dziś w sklepach możemy znaleźć trzy rodzaje stepperów:

  • Tradycyjny stepper to tak zwany stepper mechaniczny. Porusza się dzięki specjalnym tłokom, które również regulują opór. Podobne do mechanicznych są modele magnetyczne — zasada ich działania jest podobna lecz opór pojawia się dzięki działaniu pola elektromagnetycznego. Takie steppery częściej spotyka się w siłowniach lub klubach fitness.
  • Stepper skrętny wygląda podobnie do tradycyjnego, ale wykonuje się na nim ruchy poziome. To pozwala na zaangażowanie większej ilości mięśni. Ćwiczenia na stepperze skrętnym przypominają ruchy wykonywane podczas jazdy na łyżwach.

Na co zwrócić uwagę wybierając stepper?

Żeby stepper posłużył długo, przed zakupem warto zwrócić uwagę na jego cechy:

  • Materiały, z których został wykonany powinny być trwałe. Tanie steppery wykonane z niskiej jakości plastiku i metalu mogą szybko pękać i nieprzyjemnie skrzypieć. Warto sprawdzić, czy stopnie steppera są pokryte antypoślizgową powłoką.
  • Stepper daje możliwość regulowania stopnia oporu. Ważne jest, żeby ten zakres był duży, tak żeby stopniowo zwiększać trudność ćwiczeń.
  • Niektóre steppery mają wbudowany komputer, który liczy czas ćwiczeń i spalone kalorie. To bardzo pomocne, dla osób, które chcą monitorować postępy w odchudzaniu. Urządzenie pozwala również dokładnie oszacować przebyty dystans, prędkość i czas treningu.
  • Stepper może być wyposażony w kolumnę, na której opiera się ręce podczas treningu. Dzięki temu urządzenie jest bardziej stabilne, a ćwiczenia nie powodują aż takiego nacisku na dolne partie kończyn. Dodatkowy element przyda się zwłaszcza osobom, które planują dłuższy trening fitness.
  • Obecnie dużą popularnością cieszą się modele wyposażone w linki. Powodują one, że ćwiczenia na stepperze przypominają bardziej te na orbitreku. Podczas treningu wzmacniają się nie tylko łydki, uda i pośladki, ale też mięśnie ramion i pleców.
  • Poziom hałasu, który emituje urządzenie, to wbrew pozorom dość istotny parametr. Przy dłuższym treningu ciągłe skrzypienie może być dość uciążliwe. Najcichsze steppery to steppery magnetyczne, ale sprawną pracę może zagwarantować również dobrej jakości stepper mechaniczny.

Jak ćwiczyć na stepperze?

Stopy na stepperze powinny stać równolegle do siebie. Ważne jest żeby znaleźć pozycję, w której łatwo będzie utrzymać równowagę. Przez pierwsze dwa tygodnie należy ćwiczyć po 20 minut, trzy razy w tygodniu, zaczynając od powolnych ruchów. Z czasem można zwiększyć częstotliwość i wydłużyć czas treningów. Na późniejszym etapie zaleca się, aby trening trwał powyżej 20 minut. Dzięki temu organizm dobrze przygotuje się do spalania tłuszczu. Co zrobić, aby ćwiczenia na stepperze były jak najbardziej efektywne? Oto kilka porad:

  • Właściwy trening fitness powinna poprzedać kilkuminutowa rozgrzewka. Można zacząć od biegania w miejscu, wykonania kilku skłonów lub rozciągnięcia mięśni nóg.
  • Podczas ćwiczeń na stepperze ważna jest odpowiednia postawa. Plecy powinny być wyprostowane, łopatki ściągnięte a mięśnie brzucha cały czas napięte.
  • Kluczem do udanego treningu fitness jest zawsze prawidłowe oddychanie. Równy i głęboki oddech sprawi, że organizm będzie lepiej dotleniony.

Nadchodzące promocje