Podziel się

zwyczaje zakupowe Polaków
Coco Chanel twierdziła, że dom to naturalne odzwierciedlenie duszy. Wnętrze mieszkania niczym lustro odbija bowiem naszą osobowość. Poszukując mebli i dodatków do domu, wybieramy zazwyczaj te, które postrzegamy jako estetyczne i które nam się podobają. Często nie zdajemy sobie sprawy, że dokonujemy wyborów, które wiele mówią o nas samych. Westwing Home & Living przeprowadził badanie, w którym postanowił sprawdzić, jak mieszkają Polacy, jakie są zwyczaje zakupowe Polaków odnośnie do mebli i akcesoriów do domu.

Aż 96% rodaków deklaruje, że urządzanie mieszkania lub domu, sprawia im przyjemność – tak pokazują wyniki badania Mój Dom przeprowadzonego przez Westwing Home & Living. W opinii 65% ankietowanych oferta firm związanych z wyposażeniem wnętrz jest bardzo szeroka, dzięki czemu z łatwością można znaleźć meble i dodatki dekoracyjne do domu, które odpowiadają indywidualnym oczekiwaniom.

Jak pokazują wyniki sondażu niemal połowa Polaków (46%) często kupuje rzeczy do wyposażenia domu pod wpływem impulsu. Taki sam procent ankietowanych deklaruje, że nie zdarzyło im się kupić przedmiotu, który nie pasowałby do wystroju ich mieszkania.

– Oferta rynkowa w branży wyposażenia wnętrz jest bardzo szeroka. Ponadto większość sklepów daje możliwość zwrotu towarów, a firmy prześcigają się w oferowaniu coraz korzystniejszych warunków zwrotu: wydłużenie czasu, w jakim można odesłać towar, koszty z tym związane – oferta wielu firm zawiera przesyłkę i zwrot gratis. To powoduje, że kupowanie – nawet przez Internet – staje się bezpieczne. Dzięki temu Polacy decyzje o zakupie nowych produktów do domu podejmują coraz śmielej. Na przestrzeni lat zmieniło się także nasze spojrzenie na design. Dostęp do światowych marek, szeroka i ogólnodostępna informacja na temat najnowszych trendów w branży home & living sprawiły, że ludzie w Polsce zaczęli interesować się aranżacją wnętrz. Kupując meble czy dodatki dekoracyjne do domu nie kierują się już tylko własnym instynktem, ale również posiadaną wiedzą na temat światowego i rodzimego wzornictwa. To zaś przekłada się na ich zadowolenie z decyzji zakupowych – mówi Przemysław Kowalewski, założyciel i dyrektor generalny Westwing Polska.

Wyniki badania pokazują, że Polacy bardzo chętnie wybierają drobne dekoracje i produkty do wyposażenia wnętrz na prezent dla rodziny i przyjaciół – robi to 79% ankietowanych.

– Rzeczy do domu – klimatyczne dekoracje czy efektowne dodatki – to niemal zawsze trafiony prezent. Jeśli niewiele wiemy o osobie, którą chcemy obdarować, można wybrać coś neutralnego, jak filiżanki, świece zapachowe, ozdobne poduszki czy komplet kieliszków do wina. Jeśli zaś szukamy prezentu dla kogoś bliskiego, warto pomyśleć o wyjątkowej narzucie na łóżko, wpisującej się w styl danego wnętrza lub pięknym komplecie pościeli – dodaje Marta Suchodolska, Dyrektor ds. Stylu, Westwing Polska.

ZAZNACZ, CZY ZGADZASZ SIĘ Z PONIŻSZYMI STWIERDZENIAMI:



Meble vintage

|

Meble shabby chic

|

Meble kolonialne

|

Meble glamour

 

JAK MIESZKAJĄ POLACY? ZOBACZ POZOSTAŁE REZULTATY BADANIA „MÓJ DOM”:

Small-Bubble-1

JAK CHCĄ
MIESZKAĆ POLACY?

Small-Bubble-2

ŹRÓDŁA WNĘTRZARSKICH
INSPIRACJI

Small-Bubble-3

GWIAZDY DESIGNU
W OCZACH POLAKÓW

Small-Bubble-4

KOLORY W
POLSKICH DOMACH

Small-Bubble-5

ULUBIONE STYLE
WNĘTRZARSKIE POLAKÓW

Small-Bubble-6

POLACY A
PROJEKTANCI WNĘTRZ

Small-Bubble-7

ZWYCZAJE ZAKUPOWE POLAKÓW

Small-Bubble-8

METAMORFOZY
MIESZKAŃ

Small-Bubble-9

POLACY LUBIĄ
SWOJE MIESZKANIA

Small-Bubble-10_HP

STRONA
GŁÓWNA

Aktualne promocje

Nadchodzące promocje