Podziel się

Zapiekanka z cukinii

naturalnie zdrowy_blogger image

Food_recipe_1_blogger-title_PL

“Cukinia wykazuje silne właściwości alkalizujące, jest bogata w karoteny oraz witaminy z grupy B. Jedną z jej bardzo ważnych właściwości jest to, że nie kumuluje w sobie metali ciężkich. Zapiekanka z cukinii może wydawać się bardzo tucząca, ale jeśli użyjemy mozzarelli, pozbędziemy się sporej ilości kalorii. Zapiekankę z sezonowych, letnich warzyw można przyrządzić z łatwością, a składniki wyhodować sobie w ogródku, tak jak ja to zrobiłem.”

www.naturalniezdrowy.com.pl

zapiekanka z cukinii

Składniki

porcja dla 2 osób

1 cukinia (około 650 g przed obraniem)
2 pomidory (300 g)
150 g startego sera
trzy łyżki śmietany (75 g)
garść rukoli
natka pietruszki, sól, oregano, tymianek

 

Przygotowanie

zapiekanki z cukinii

 

1. Obieramy i kroimy cukinię w cienkie talarki (lub półtalarki), a następnie solimy.

2. Ścieramy ser i mieszkamy go ze śmietaną oraz pietruszką, tworząc masę serową.

3. W wysmarowanym tłuszczem naczyniu żaroodpornym układamy pierwszą warstwę cukinii. Dodajemy masę serową, kładziemy kolejną warstwę cukinii, a potem rukoli. Na wierzch kładziemy resztę masy serowej i przykrywamy ją plastrami pomidorów.

4. Całość posypujemy oregano i tymiankiem.

5. Pieczemy w 200°C przez 25 minut. Gdy cukinia zrobi się miękka, zapiekanka będzie gotowa!

*

Food_recipe_1_steps2_PL

Produkty, które mogą przydać się podczas przygotowania zapiekanki z cukinii:

 
Navigation-RECIPES-HP_PL

Aktualne promocje

Nadchodzące promocje