Krzesła biurowe

Krzesła biurowe

Podziel się

ZNAJDZIESZ NAS:
Więcej dowiesz się z naszego przewodnika

Krzesła biurowe-poradnik Westwing

Coraz więcej osób pracuje w pozycji siedzącej, rzadko wstając od biurka. Codziennie spędza się przy nim kilka, a nawet kilkanaście godzin. Taki tryb życia wymaga odpowiedniej troski o zdrowie, szczególnie o kręgosłup. Wygodne krzesła biurowe sprawią, że będzie można skupić się na pracy, a nie na bolącym kręgosłupie. Wymiana wysłużonego mebla na ergonomiczne krzesło biurowe od razu poprawi komfort pracy i wpłynie na zmniejszenie napięcia i bólu mięśni oraz kręgosłupa. Warto pamiętać jednak, że komfort i estetyka nie muszą się wzajemnie wykluczać.

Krzesła biurowe dla każdego

Kupując krzesła biurowe, należy zastanowić się nad doborem odpowiedniego materiału. Wybierać można spośród tkanin o różnej strukturze, a także ekoskór oraz skór naturalnych.

Największą popularnością cieszą się fotele i krzesła biurowe wyściełane miękkim materiałem. Jest on bardzo wygodny, zapewnia wysoki komfort siedzenia oraz pozwala oddychać skórze. Wadą jest jednak niska odporność na zabrudzenia, które ciężko zmyć. Powstałe plamy będą mało estetyczne, a fotel trzeba będzie wymienić po krótkim czasie.

Krzesła biurowe ze skóry przez wielu uważane są za jedne z najwygodniejszych. Dodają pomieszczeniu elegancji i klasy. Cena krzeseł jest dość wysoka, jednak naturalna skóra gwarantuje odpowiedni komfort pracy. Krzesła obrotowe to meble stworzone do biura. Produkty te są nie tylko ergonomiczne, ale także odpowiednio się prezentują.

Bardzo popularne w ostatnich latach są także obrotowe krzesła biurowe z oparciem wykonanym z siatki. Zapewniają świetną wentylację, komfortową w szczególnie upalne dni. Są bardzo wygodne i świetnie sprawdzą się zarówno w nowoczesnych, jak i klasycznych wnętrzach biur.

Najmniej przyjazny jest materiał skóropodobny. Może się mocno nagrzewać i kleić do ciała. Za wyborem takiego krzesła biurowego przemawia jednak atrakcyjna cena i jego efektowny wygląd.

Idealne krzesła biurowe

Czy takie krzesła biurowe w ogóle istnieją? Oczywiście, że tak! Podczas zakupów warto zwrócić uwagę na kilka elementów:

  • Wygoda jest najważniejsza! Krzesła biurowe to meble, na których siedzimy przez większość dnia. Warto wybrać najwygodniejszy model.
  • Regulacja wysokości siedziska i oparcia, opcjonalnie także głębokości siedziska oraz wychylenia zagłówka. Należy pamiętać, że krzesło nie może być zbyt sztywne – jego oparcie musi się delikatnie odchylać, umożliwiając siedzącemu odpoczynek. Odpowiednia wysokość to taka, kiedy siedzący może płasko położyć stopy na ziemi.
  • Oparcie dla pleców, karku oraz łokci – powinno sięgać powyżej łopatek i być wyprofilowane w naturalnej pozycji „S”. Niektóre krzesła posiadają oparcia na łokcie – podłokietnik powinien być na takiej wysokości, by ramię i przedramię tworzyły kąt prosty.
  • Uwypuklenie na wysokości odcinka lędźwiowo-krzyżowego kręgosłupa – najczęściej dodatkowe poduszki piankowe.
  • Płaskie siedzisko, którego przednie krawędzie powinny być zaokrąglone. Ważna jest szerokość i głębokość siedziska – powinny wynosić około 40 cm.
  • Stabilność zapewni pięcioramienny podnóżek wyposażony w kółka. Bardzo istotny jest materiał, z jakiego je wykonano, a przed zakupem warto sprawdzić, czy kółka mogą poruszać się po konkretnych nawierzchniach.
  • Amortyzator ma zapewnić płynną regulację wysokości siedziska. Komfort siedzenia może być dodatkowo podniesiony poprzez zastosowanie amortyzatora gazowego z wbudowaną sprężyną (poduszką powietrzną).

Jak wybrać odpowiednie krzesło biurowe?

Najważniejszym czynnikiem podczas wyboru nowego krzesła biurowego powinna być ilość czasu, jaki będziemy na nim spędzać.

  • Krzesła biurowe służące podczas pracy do dwóch godzin
  • Warto wybrać krzesło z obrotową podstawą i regulowaną wysokością siedziska oraz stabilnym podparciem lędźwiowej części kręgosłupa. Większość modeli będzie spełniała te warunki.
  • Krzesła biurowe służące w pracy do czterech godzin.
  • Należy upewnić się, że oparcie sięga przynajmniej do wysokości łopatek. Niezbędne będą także funkcje umożliwiające regulowanie głębokości siedziska, a także odchylanie oparcia oraz regulowanie jego wysokości i siły oporu.
  • Krzesła biurowe służące do pracy powyżej czterech godzin.
  • Warto zainwestować w dobre, ergonomiczne krzesło z pełnym zakresem rozwiązań takich jak synchroniczny ruch oparcia i siedziska, ciągłe wsparcie pleców, zapewnienie komfortowej pozycji ciała, regulacja siły oporu oparcia i siedziska oraz funkcja anti-shock – czyli ochrona przed uderzeniem oparcia w plecy po zwolnieniu blokady.
  • Krzesła biurowe przeznaczone dla pracujących powyżej ośmiu godzin.
  • W tym przypadku powinna istnieć możliwość swobodnego kołysania się w krzesłach biurowych, a oparcie musi się odchylać synchronicznie z siedziskiem w stosunku 2:1. Warto sprawdzić, czy można zablokować siedziska i oparcia w 5 pozycjach oraz regulować siłę oporu i głębokość siedziska, a także wysokość samego krzesła. Ważna jest także funkcja anti-shock.

Eleganckie krzesła biurowe w stylu kolonialnym

Osoby, które szukają sposobu na urozmaicenie tradycyjnej aranżacji, mogą zdecydować się na oryginalne krzesła biurowe w stylu kolonialnym. Inspirowane dziewiętnastowiecznym, brytyjskim wzornictwem meble idealnie wpisują się w wystrój tradycyjnych aranżacji z egzotyczną nutą. Jako krzesła biurowe doskonale sprawdzą się klasyczne fotele z ciemnego drewna o pięknych, rzeźbionych oparciach. Wspaniałe ażurowe zdobienia i tłoczone nogi oraz haftowane obicia w kolorze głębokiej czerwieni, zieleni lub granatu będą efektowną ozdobą gabinetu przez długie lata, dodając pomieszczeniu tajemniczości i klasy. Najbardziej okazale prezentują się oczywiście meble wykonane z ciemnego, egzotycznego drewna, na przykład teki, bambusa, akacji lub palisandru. Zrobione z nich krzesła biurowe zachwycą wszystkich miłośników zamorskich podróży!

Nadchodzące promocje