Dekoracje kwiatowe w sali weselnej

Najważniejszy moment każdego ślubu to ten, kiedy dwie osoby mówią „tak”. Jednak zanim nastąpi ta magiczna chwila, najczęściej potrzebne są tygodnie przygotowań. Na szczęście wedding planner pomoże sprawić, by ten dzień był perfekcyjny! Dziś poznasz sylwetki pięciu popularnych agencji ślubnych, które odpowiadają na nasze pytania. Chcesz dowiedzieć się, jaki był najbardziej ekstrawagancki ślub, który zorganizowały? Czytaj dalej!

Kim jest wedding planner?

Wedding planner to osoba, która… spełnia marzenia młodej pary. To wcale nie żarty! Konsultant ślubny dba, żeby organizacja wesela i ślubu była doskonała – zarówno jeśli chodzi o klimat przyjęcia, jak i o wszystkie kwestie techniczne. Zawód ten narodził się w USA, a popularność zyskał dzięki kultowemu filmowi z Jennifer Lopez, w którym główna bohaterka zajmuje się właśnie organizacją ślubów.

Co najważniejsze, dobry wedding planner dopasowuje się do wizji klienta – nieważne, czy chcesz zorganizować ślub humanistyczny czy kościelny, kameralny obiad dla najbliższych czy ogromne przyjęcie. Możesz uzyskać pomoc w każdej kwestii – najczęściej jest to doradztwo w zakresie atrakcji na wesele, scenografii, strojów, fotografii, oprawy muzycznej, a także atmosfery całego przyjęcia. Konsultant ślubny jest organizatorem, doradcą i stylistą w jednym!

Zalety organizacji wesela z wedding plannerem

Ślub nierzadko jest najpiękniejszym i zarazem najbardziej stresującym dniem w życiu. Nic dziwnego, że w takim momencie coraz więcej par korzysta z pomocy wedding plannera. Przekonaj się, w jakich sytuacjach sprawdzą się jego usługi.

  1. Gdy chcesz mieć wszystko pod kontrolą

    Pewnie wiesz, że zorganizowanie doskonałego ślubu czy wesela wymaga czasu. Codziennie pojawiają się nowe rzeczy, o które trzeba zadbać! Często młoda para ma zbyt dużo obowiązków – nawet w przypadku kameralnego wesela do 50 osób, nie wspominając o większych przyjęciach. Ponieważ w takiej sytuacji łatwo popełnić błędy, dobrze polegać na profesjonaliście.

  2. Gdy marzysz o czymś nieszablonowym

    Pragniesz zorganizować swój ślub cywilny w plenerze, na przykład na plaży, ale zupełnie nie wiesz, jak wcielić marzenia w rzeczywistość? Od tego jest wedding planner! Pomoże Ci urzeczywistnić nawet najbardziej niezwykłe pomysły, zajmie się pozwoleniami i zainspiruje.

  3. Gdy chcesz skupić się na sobie

    W tym dniu liczą się dla Ciebie przede wszystkim emocje i nie chcesz zaprzątać sobie głowy obowiązkami? Wedding planner przejmie na swoje barki ciężar przygotowań – tak, żeby para młoda mogła po prostu cieszyć się obecnością bliskich, świetną zabawą i celebrować swoją miłość. Agencja ślubna zajmie się wszystkimi detalami, od lokalizacji, przez zabawy weselne, aż do menu.

Wedding planner: Agencja Spinki

Pani Karina Ciosk-Komorowska, założycielka Agencji Spinki
Zdj. Karol Kubara

Agencja Spinki istnieje od 2006 roku, a jej założycielką jest Karina Ciosk-Komorowska. To obecnie jedna z najstarszych agencji ślubnych w Polsce. W 2008 roku, jako druga agencja ślubna w kraju, Karina zaczęła prowadzić szkolenia dla przyszłych wedding plannerów. Jej Akademia Pani Spinki przeszkoliła od tego czasu setki małych agencji ślubnych, a wiele z nich do dnia dzisiejszego prężnie działa na rynku ślubnym.

Misją Agencji Spinki jest udowodnienie, że przyjęcia w Polsce nie muszą być sztampowe, że każda panna młoda może mieć swoją wizję wesela i że warto walczyć o to, by to marzenie spełnić.

Karina Ciosk-Komorowska od zawsze tworzyła wesela personalizowane. Jak podkreśla, istotą dobrze zorganizowanego przyjęcia jest znajomość pary młodej i gości. Doskonała organizacja ślubu i wesela to dopilnowanie wielu szczegółów, na które para nie zwróci uwagi, a które są niezwykle ważne dla całości wydarzenia. Dlatego wesela, które organizuje Agencja Spinki, są dopracowane w najmniejszym szczególe, ale nigdy sztuczne.

Okrągły, nakryty stół wesleny z ciemnym obrusem
Zdj. Pieczko Pietras

Od samego początku Agencja Spinki organizowała śluby na terenie całej Polski. Dzięki temu jej założycielka zna branżę ślubną w całym kraju, co pomaga podczas wyboru usługodawców. Współpracuje z muzykami, fotografami czy filmowcami, którzy są profesjonalistami w swojej dziedzinie.

Agencja Spinki specjalizuje się w weselach organizowanych na ostatnią chwilę. Wiele realizacji to śluby organizowane w 4-5 tygodni.

Misją Agencji Spinki jest udowodnienie, że każda panna młoda może mieć swoją wizję wesela i że warto walczyć o to, by to marzenie spełnić.

Pytanie do Agencji Spinki: Jakie są kompetencje wedding plannera?

Jako konsultanci ślubni oferujemy sprawdzone patenty na organizację wesela, dopasowujemy je do oczekiwań pary i ich budżetu, szukamy usługodawców, a potem podpisujemy umowy, pilnujemy warunków i dbamy o rozliczenia.

Oprócz tego dzielimy się wiedzą i doświadczeniem, doradzamy i odradzamy, bo jako eksperci ślubni organizowaliśmy już setki przyjęć i wiemy, co się sprawdza, gdzie warto zaoszczędzić, a na czym absolutnie nie można.

Naszą najważniejszą usługą jest koordynacja dnia ślubu. Pilnujemy ustaleń, zapobiegamy pożarom, które mogą wybuchnąć i robimy wszystko, by para młoda nie stresowała się technicznymi kwestiami, np. kto odbierze bukiety ślubne, a kto ułoży winietki. Kiedy pytam każdą pannę młodą o to, jak chce spędzić dzień ślubu, zawsze słyszę, że chce się bawić i cieszyć tym dniem. By tak było, potrzebny jest ktoś, kto będzie czuwać nad całością, zadba o spokój pary młodej i ich najbliższych. Ktoś, do kogo podbiegną, gdy coś się posypie.

Konsultant ślubny ma za sobą setki projektów i dlatego wiemy, że nawet najlepiej zorganizowane przyjęcie może nas zaskoczyć. Pogoda, goście, sprzęt… To żywa impreza, ale właśnie dzięki temu, że przeżyliśmy już wiele, w naszych autach znajdziecie kuferki z lekami, z igłą i nicią czy z dodatkowymi rajstopami; są tam parasole, sekatory i mnóstwo innego sprzętu. Mówi się, że o doświadczeniu konsultanta ślubnego świadczy to, co wozi ze sobą na wesela. I coś w tym jest.

Za co nie jest odpowiedzialny wedding planner?

Nie załatwiamy za parę młodą formalności ślubnych w kościele czy w urzędzie, głównie z uwagi na to, że są to sprawy, które wymagają obecności zainteresowanych osób.

W dniu wesela nie jesteśmy po to, by układać serwetki z dekoratorami czy przenosić stoły z kelnerami. Każdy w dniu ślubu ma swoje określone zadania, a nasze to dopilnować ustaleń. Oczywiście, wyjątkiem jest, gdy coś się nagłego wydarzy i zwyczajnie nasza pomoc jest niezbędna.

Nie narzucamy swojej wizji ślubu, bo to para młoda ją wybiera. Wszystkie decyzje ostateczne należą do pary młodej, nie do nas. My możemy podpowiedzieć, doradzić czy odradzić dane rozwiązania, ale i tak ostatecznie to para młoda podejmuje decyzje.

Strona internetowa: www.agencjaspinki.pl
Instagram: @agencjaspinki.pl

Wedding planner: Agencja Aspire Katarzyna Gajek

Zdjęcie portretowe pani Kasi Gajek, założycielki agencji ślubnej Aspire
Zdj. Agencja Aspire

Aspire to jedna z pierwszych agencji wedding plannerskich w Polsce. Została założona w 2005 roku przez Katarzynę Gajek – reżyserkę, wizjonerkę, scenarzystkę i jednocześnie producentkę niezapomnianych spektakli ślubnych. Katarzyna Gajek to niekwestionowany autorytet w zakresie planowania i organizacji uroczystości ślubnych. Jest wedding plannerką odpowiedzialną za organizację ślubów i wesel aktorek, m.in. Małgorzaty Kożuchowskiej, Katarzyny Zielińskiej, Marty Żmudy-Trzebiatowskiej i Mai Bohosiewicz, osób publicznych: Doroty Zawadzkiej i Moniki Pietrasińskiej oraz piłkarzy: Lucasa Podolskiego i Jakuba Rzeźniczaka.

Katarzyna Gajek jest często zapraszana jako ekspert do programów radiowych i telewizyjnych, gdzie promuje zawód konsultanta ślubnego i przekonuje do korzystania z profesjonalnej pomocy przy organizacji ślubów i wesel. Autorka książki „Ślub Doskonały” oraz organizatorka 10 wesel dla programu telewizyjnego „Kto odmówi Pannie Młodej”.

Agencję Aspire wyróżnia wysoka jakość, profesjonalizm i kreatywność. Specjalizuje się również w organizacji ślubów międzynarodowych w Polsce.

W roku 2020 Agencja Aspire szybko zaadaptowała się do pandemicznej rzeczywistości i z powodzeniem organizowała śluby last minute w miesiąc.

Agencja Aspire odpowiada za organizację ślubów i wesel aktorek, m.in. Małgorzaty Kożuchowskiej czy Katarzyny Zielińskiej.

Pytanie do Agencji Aspire: Jakie trendy w organizacji wesel dominują w ostatnich latach?

To trendy, które w większości przychodzą z zagranicy, a dopiero później wchłania je lokalny rynek. Takim przykładem są krzesła Chiavari, które były hitem anglosaskich, francuskich czy amerykańskich wesel, a potem pojawiły się w polskich wypożyczalniach. Innym przykładem są złote sztućce, od dawna widoczne na zagranicznych przyjęciach, a dopiero od dwóch sezonów w Polsce.

Trzeba przyznać, że przez ostatnie 15 lat rynek bardzo się zmienił i sprofesjonalizował. Pojawiło się dużo specjalistów i kreatywnych firm, które oferują usługi na coraz wyższym poziomie. Zwiększyły się także oczekiwania par, które chcą zorganizować perfekcyjne wydarzenia, jak z filmów. Jednocześnie zwiększyły się budżety ślubno-weselne.

Również zawód wedding plannera stał się dużo bardziej popularny i doceniany. Zmienia się świadomość młodych par, które rozumieją, że powierzenie swoich uroczystości doświadczonym specjalistom pozytywnie wpłynie na ich jakość.

Strona internetowa: www.aspire.pl
Instagram: @wedding_planners_poland

Wedding planner: Agencja Czary Marry

Zdjęcie właścicielek Czary Marry
Zdj. Małe Szare Studio

Agencja Ślubna Czary Marry to firma, która powstała na bazie 15-letniej przyjaźni. Tworzą ją Kasia i Ola, a ich misją jest tworzenie pięknych uroczystości, pełnych uśmiechów, wzruszeń i chwil spędzonych z bliskimi.
Założycielki Czary Marry uwielbiają szukać nowych inspiracji i pomysłów, dzięki czemu z powodzeniem realizują zarówno te piękne, klasyczne wesela, jak i bardziej nieszablonowe imprezy.

W kontaktach z parami Kasia i Ola stawiają na szczerość i przyjazny, bezpośredni kontakt. Pozwala to na sprawną komunikację, lepsze poznanie oczekiwań par młodych oraz dużą oszczędność czasu i frustracji podczas organizacji ślubu i wesela.

Agencja Czary Marry przy wyborze wykonawców kieruje się ich umiejętnościami, profesjonalizmem i zaangażowaniem – tak, by styl ich pracy pasował do wizji ślubu i wesela, którą ma para młoda.

Nakryty stół weselny z elementami złota
Zdj. Ania Kopeć

Pytanie do Agencji Czary Marry: Jakie atrakcje weselne najczęściej wybierają pary?

Do najczęściej wybieranych atrakcji na weselu należą bar lub prosecco van, fotobudka, słodki stół lub inne stoły tematyczne, a także strefy relaksu. Pokazy pirotechniczne nadal cieszą się popularnością, jednak ze względu na wzrastającą świadomość ekologiczną i troskę o zwierzęta to coraz słabszy trend.

Należy pamiętać, że podczas wesela występuje sporo naturalnych przerw, np. podczas serwowania posiłków, pierwszego tańca, tortu czy oczepin. Zbyt duża ilość atrakcji, które wymagają od gości zebrania się w jednym miejscu, może być dla nich frustrująca. Dlatego warto postawić na te formy rozrywki, które – po pierwsze – są przeznaczone dla chętnych, po drugie – z których goście mogą skorzystać na każdym etapie przyjęcia, a po trzecie – które dają wymierną korzyść. Do takich atrakcji należy strefa relaksu z wygodnymi fotelami lub leżakami, gdzie goście mogą spokojnie porozmawiać. Inną propozycją jest barman serwujący smaczne drinki, fotobudka, w której można zrobić pamiątkowe zdjęcie lub live cooking z potrawą, która jest alternatywą dla typowej polskiej kuchni.

Strona internetowa: www.czarymarry.com
Instagram: @wedding_czarymarry

Wedding planner: Agencja Manufaktura Ślubów

Przekąski na weselnym stole
Zdj. K. Żuk / Manufaktura Ślubów

Agencja Manufaktura Ślubów od blisko 10 lat pomaga parom młodym organizować nowoczesne wesela marzeń. Agencja uważnie wsłuchuje się w życzenia nowożeńców, a ich preferencje, zainteresowania, doświadczenia i styl życia wskazują drogę do kreowania najpiękniejszych przyjęć. Takich, które łamią stereotypy i na długo pozostają w pamięci zarówno nowożeńców, jak i ich gości.

Dbałość o niepowtarzalność, najwyższą jakość, detale i perfekcja to elementy, które towarzyszą pracownikom Manufaktury Ślubów na każdym etapie współpracy z nowożeńcami. Jak przyznaje założycielka agencji, Marta Jasińska, największym plusem pracy wedding plannera jest bogactwo emocji oraz przeróżne osobowości klientów.

Ramki na ścianie jako weselna dekoracja
Zdj. Luke Sezeck / Manufaktura Ślubów

Pytanie do Agencji Manufaktura Ślubów: Jakie było najbardziej ekstrawaganckie wesele, które Pani zorganizowała?

Ekstrawagancja to wspólny mianownik większości par, z którymi współpracujemy. W czym się przejawia? Przede wszystkim w dopieszczeniu każdego elementu przyjęcia – począwszy od wyboru pięknie położonych miejsc ślubu i wesela, przez zachwycającą oprawę florystyczną i scenografię, aż po niepowtarzalne menu.

Jedno z najbardziej niezwykłych wesel, przy jakim pracowaliśmy, było jednocześnie jednym z najmniejszych. Wzięło w nim udział tylko osiem osób! Każdy z zaproszonych miał zorganizowany transport luksusową limuzyną, po ślubie w plenerze odbył się prywatny koncert znanego kwartetu smyczkowego, a potem, w pięknych wnętrzach jednego z pałacyków w okolicach Warszawy, rozpoczęła się uroczysta kolacja. Menu, alkohole i słodkości były własnoręcznie dobierane przez parę młodą. Po kolacji wszyscy udali się na koncert czołowego polskiego muzyka, a na gości czekały kolejne atrakcje. Każdy z zaproszonych otrzymał od pary młodej piękny prezent – butelkę ich ulubionego szampana i francuskie makaroniki. Było to małe przyjęcie, zaledwie na kilka osób, jednak z bardzo bogatym scenariuszem i budżetem zbliżonym do wesel na przynajmniej kilkadziesiąt osób.

Niepowtarzalne było także wesele utrzymane w konwencji Wielkiego Gatsby’ego. Wszystkie elementy uroczystości dawały wrażenie przeniesienia w złote lata dwudzieste. Stroje pary młodej, papeteria ślubna, muzyka, dekoracje, słodkości, a nawet ubiór obsługi – wszystko to było spójne i bardzo przemyślane.

Kwiaty, świeca i winietka na stole weselnym
Zdj. Sebastian Małachowski / Manufaktura Ślubów

Najczęściej jednak pary decydują się na eleganckie przyjęcie z ciekawą, zaskakującą atrakcją zgrabnie wplecioną w scenariusz uroczystości. Takim dodatkiem jest zazwyczaj koncert znanego muzyka lub zespołu. Jednak zdarzają się także inne, np. rejs statkiem czy lot balonem. Wszystkie pomysły naszych par przyjmujemy z entuzjazmem, często sami wychodzimy z inicjatywą zorganizowania niepowtarzalnej atrakcji. Wesele w naszym wydaniu jest nie tylko nowoczesne i eleganckie, ale przede wszystkim niezapomniane dla wszystkich uczestników.

Strona internetowa: www.manufakturaslubow.pl
Instagram: @manufakturaslubow

Wedding planner: Agencja Passion For Wedding

Dekoracje kwiatowe nad stołami weselnymi
Przyjęcie z motywem tajemniczego ogrodu. Organizacja Passion For Wedding

Passion For Wedding to agencja, która specjalizuje się w organizacji ślubów i przyjęć weselnych na wysokim poziomie. Oferta skierowana jest do wymagających klientów, którzy oczekują ekskluzywnej oprawy przyjęcia, profesjonalnego wsparcia oraz niestandardowych rozwiązań.

Agencja pomaga w kompleksowej organizacji uroczystości – wyszukuje niezwykłe lokalizacje, starannie dobiera podwykonawców, prowadzi negocjacje, przygotowuje umowy oraz scenariusz wydarzenia, a w dniu ślubu koordynuje przygotowania oraz całą uroczystość.

Ponieważ klienci są coraz bardziej świadomi i mają wysokie wymagania, każdy projekt koordynowany przez Passion For Wedding jest wyjątkowy.

Oferta Passion For Wedding skierowana jest do wymagających klientów, którzy oczekują ekskluzywnej oprawy przyjęcia.

Pytanie do Agencji Passion For Wedding: Na czym polega zawód wedding plannera?

Wbrew powszechnej opinii, zawód wedding plannera nie należy do najłatwiejszych. Pracujemy w pięknych okolicznościach, którym towarzyszą wyjątkowe emocje, ale jest to profesja wymagająca pewnych predyspozycji i uwarunkowań.

Nasza praca to tworzenie aranżacji oraz projektowanie scenografii, które często są autorskimi pomysłami konsultantów ślubnych lub urealnienie wizji klienta, która nierzadko jest jedynie zarysem całej koncepcji. Tworzymy uroczystości szyte na miarę!

Jakie są cechy dobrego wedding plannera?

Kluczowa umiejętność, która jest absolutnie niezbędna, żeby z sukcesem wykonywać zawód konsultanta ślubnego, to z pewnością wysoka odporność na stres i umiejętność radzenia sobie w trudnych sytuacjach. Nawet podczas najbardziej precyzyjnie zaplanowanego przyjęcia mogą zdarzyć się sytuacje, które wymagają natychmiastowej reakcji. Sytuacja stresowe towarzyszą nam na co dzień, a w sezonie ślubnym, gdy realizacji jest bardzo dużo, jest to wręcz nieodłączny element naszej pracy.

Osoba wykonująca zawód wedding plannera musi być bardzo kreatywna i na bieżąco śledzić aktualnie panujące trendy na rynku ślubnym.

Bardzo istotne jest także posiadanie sieci kontaktów – dzięki temu, kiedy zawodzi czynnik ludzki, możemy skorzystać z planu awaryjnego.

Stoły weselne na przyjęciu plenerowym w namiocie
Przyjęcie plenerowe w namiocie. Organizacja Passion For Wedding

Jak wygląda praca z klientem?

Współpraca z klientem wymaga zbudowania relacji opartej na zaufaniu. Wzajemna chemia i przyjazna osobowość wedding plannera to wręcz kluczowe aspekty, bez których współpraca nie byłaby możliwa. Dobry organizator ślubów potrafi komunikować się z klientem, spełniać oczekiwania, a wizje danej pary przekształcić w rzeczywistość.

Silnie rozwinięte umiejętności interpersonalne z pewnością pomagają w pracy. Konsultantka ślubna nierzadko wchodzi w rolę psychologa, który tonuje i łagodzi emocje, zarówno podczas przygotowań, jak i w dniu ślubu. Rozwiązujemy sytuacje sporne, które powstają w wyniku rozbieżności wizji przyszłych współmałżonków, dotyczących przyjęcia ślubnego.
Umiejętność współpracy z podwykonawcami, delegowania zadań, przekazywania jasnych komunikatów, to kolejne cechy, które są niezbędne w tym zawodzie.

Jakie są największe wyzwania w pracy wedding plannera?

Konsultantka ślubna to osoba, na której spoczywa ogromna odpowiedzialność. Klienci powierzają nam organizację nierzadko najważniejszego dnia w ich życiu, dlatego nie możemy sobie pozwolić na pomyłki czy niedociągnięcia.

Praca wedding plannera wiąże się z rezygnacją z życia prywatnego. W trakcie sezonu ślubnego nie ma czasu na spędzanie wolnych wieczorów w towarzystwie przyjaciół czy realizację planów urlopowych. Pracujemy w niestandardowych godzinach, dopasowanych do naszych klientów.

Zbliżenie na nakrycie stołu weselnego
Przyjęcie plenerowe w namiocie. Organizacja Passion For Wedding

Jakie są zalety pracy jako wedding planner?

Praca przy organizacji ślubów daje ogromnie dużo satysfakcji i stwarza możliwości nieustannego rozwoju. Dzięki wymaganiom klientów i nowym projektom możemy realizować swoje ambitne cele, a jednocześnie podnosić poziom naszych realizacji, udoskonalając je i czyniąc bardziej spektakularnymi.

Bycie częścią tak ważnego wydarzenia, jakim jest ślub, wspólne przeżywanie emocji, zadowolenie klienta i poczucie, że udało się spełnić wysokie wymagania, jest zdecydowanie największą nagrodą oraz mobilizacją do dalszego działania.

Klienci powierzają nam organizację nierzadko najważniejszego dnia w ich życiu, dlatego nie możemy sobie pozwolić na pomyłki czy niedociągnięcia.

Strona internetowa: www.passionforwedding.pl
Instagram: @passionforwedding

Niech dzień Twojego ślubu będzie wypełniony miłością. Profesjonalny wedding planner pomoże spełnić wszystkie Twoje marzenia! A jeśli szukasz dekoracji, które będą najpiękniejszą scenografią ważnych wydarzeń, zarejestruj się na Westwing.

Zdjęcie tytułowe: Malachite Meadow, dzięki uprzejmości Agencji Aspire