Dostęp do najlepszych marek do 70% taniej

Dostęp do najlepszych marek do 70% taniej

Odżywianie

Jeśli chcesz sprostać wyzwaniom dnia codziennego, czuć się dobrze w swoim ciele i cieszyć się życiem, pomyśl o tym, co jesz. Czy dostarczasz organizowmi potrzebnych mu składników odżywczych? Czy pijesz odpowiednio dużo wody? Czy na Twoim talerzu znajdują się niskoprzetworzone składniki? Nasze zdrowie i samopoczucie jest ściśle powiązane z tym, co i jak jemy. Nie piszemy tu o dietach cud ani o magicznych sztuczkach na odchudzanie. Skupiamy się na poztywnych nawykach żywieniowych i wskazówkach jak zdrowo jeść, nie rezygnując ze smacznych posiłków.

,,Przyjemność brzucha jest podstawą i korzeniem wszelkiego dobra.”
– Mahatma Gandhi –

Poziom dobrego samopoczucia zależy zarówno od naszego ciała jak i psychiki. Dlatego tak ważne jest, aby dążyć do równowagi tych dwóch sfer. Żyjąc w czasach kultu szczupłego, wysportowanego ciała, zapominamy, że piękno może mieć wiele wersji. Warto pamiętać, że każdy z nas jest inny. Inne jest jego ciało, historia, potrzeby i styl życia. W różnorodoności jest siła i piękno! Bądźmy dla siebie bardziej życzliwi i z większą czułością podchodźmy do naszego ciała i psychiki. Jedzenie to również sposób na zadbanie o siebie. Odżywcze jedzenie jest dla nas jak paliwo napędzające nas do pozytywnych działań, dlatego warto poświęcić chwilę uwagi temu, co trafia na nasz talerz.

Prawidłowe odżywianie to filar naszego samopoczucia

Dbanie o nasze zdrowie oraz prawidłowe i zbilansowane odżywaienie się jest jednym z filarów naszego zdrowego stylu życia. Co to oznacza w praktyce? Trudno odpowiedzieć w jednym zdaniu, bo na zbilansowaną dietę składa się wiele czynników. Nardowowe Centrum Edukacji Żywieniowej wyróżnia 6 z nich.

  1. Regularne spożywane posiłków.
  2. Wybieranie produktów zbożowych, w szczególności tych pełnoziarnistych.
  3. Spożywanie warzyw i owoców. Jednak pamiętajmy o właściwych proporcjach: ¾ warzyw i ¼ owoców.
  4. Ograniczenie spożycia mięsa oraz tłuszczów zwierzących.
  5. Unikanie cukru oraz nadmiernej ilości soli i zastępowanie ich przyprawami takimi jak kurkuma czy imbir.
  6. Piciu co najmniej 1,5 litra wody dziennie.

Uff, wydaje się sporo, jednak ich wprowadzenie nie jest takie trudne jak się wydaje. Zacznij swoją drogę małymi krokami, ale i tak już będziesz bliżej celu do dobrego zdrowia.

Zdrowe i smaczne odżywianie

Zdrowa dieta to nie głodówka, ani mdłe dania. Zdrowy talerz, to kolorowy talerz. Po zjedzeniu odżywczych posiłków mamy więcej energii do działania i czujemy się lekko, bo organizm nie zużywa jej na trawienie. Jeśli nie wiesz od czego zacząć, spróbuj wprowadzić do jadłospisu więcej zdrowych alternatyw. Wybieraj pełnoziarniste makarony, ryż i kasze. Krem orzechowy zrób z awokado, babanów i gorzkiego kakao. Na śniadanie wybij owocowo-warzywny kotajl lub zjedz owsiankę. Jako przekąskę do pracy zabierz orzechy, owoce lub pokrojone marchewki. Zamiast tradycyjnej pizzy wybierz tę z mąki pełoziarnistej. Pamiętej też, że zdrowe odżywianie zaczyna się od picia dużej ilości wody. Nawodniony organzim czuje się lepiej!