Dostęp do najlepszych marek do 70% taniej

Dostęp do najlepszych marek do 70% taniej

Pies Deli Fischers - Lola, który drzemie na kanapie

Czym jest drzemka mocy i co to znaczy power nap? To potwierdzona przez naukowców tajna broń przeciwko spadkom wydajności w ciągu dnia w domu lub w pracy oraz źródło relaksu i witalności. Przetestuj ten sposób w przerwie obiadowej, a według badań, zyskasz aż o 35% więcej energii! Dzisiaj podpowiadamy, jak działa drzemka i na co zwrócić uwagę, aby Twoja drzemka była maksymalnie efektywna. Zainspiruj się i… utnij sobie drzemkę! 

Co daje drzemka w ciągu dnia? 

Brak snu i bezsenność lub nadmiar stresu? Odpowiedzią są regularne drzemki, które poprawią Twoją wewnętrzną równowagę i koncentrację. Zadbaj o swój “work-life balance”, równowagę pomiędzy życiem zawodowym a prywatnym. Nauczysz swój organizm, że po wymagającym wysiłku otrzyma niezbędną porcję odpoczynku. Uzupełnisz zapasy energii i wystartujesz z podwójną mocą. Drzemka nie tylko kompensuje deficyt snu, ale także wzmacnia układ odpornościowy i może pomóc w radzeniu sobie ze stresem. 

Kiedy jest dobry czas na drzemkę mocy? 

Aby nie zakłócać snu w nocy, spróbuj power nap w południe lub wczesnym popołudniem. Unikaj dzremki po 16:00, aby nie rozregulować swojego organizmu. 

Tak, porcja kofeiny nie zagrozi efektywności Twojej drzemki. Wręcz przeciwnie – stanie się Twoim naturalnym budzikiem, dzięki której obudzisz się na czas pod koniec fazy drzemki. 
Właściwe środowisko snu ma kluczowe znaczenie. Twoje ciało potrzebuje ciemności do produkcji hormonu snu, czyli melatoniny. Spuść rolety, zaciemnij pomieszczenie lub załóż opaskę do spania na oczy. Odpowiednia temperatura pokojowa (od 16 do 20 stopni) jest równie ważna dla relaksującej drzemki. Przytulny, ciepły koc, wykonany z wełny lub polaru jest idealnym towarzyszem snu. 
Nasi specjaliści są zgodni: obie możliwości będą dobrze wpływać na efektywność Twojej drzemki. Zdecyduj, czy chcesz relaksować się w absolutnej ciszy z użyciem zatyczek do uszu, czy może słuchać muzyki. Jednak pamiętaj, wyłącz lub wycisz swój telefon przed snem. 

Krok po kroku: idealna power nap 

  1. Idealna pozycja do drzemania

    Leżąc, a może siedząc? Niezależnie od tego, co wolisz, drzemka możliwa jest w dowolnej pozycji. Aby zapewnić wygodną pozycję do spania w miejscu pracy, możesz skrzyżować ręce na biurku i oprzeć na nim głowę. Czy to w biurze, czy podczas drzemki w samochodzie, pamiętaj o poduszce na szyję, aby nie nadwyrężać kręgosłupa. 

  2. Jak się budzić wyspanym?

    Nie przeciągaj pobudki. Ustaw budzik, by nie zaspać. Jak tylko zadzwoni, wstań i zacznij działać. Napij się szklanki wody i przejdź się kilka kroków, aby pobudzić krążenie. Odsłoń okna i rozświetl pomieszczenie, w którym przebywasz. 

  3. Czas trwania drzemki

    Zasadniczo popołudniowa, kojąca drzemka powinna zająć od 10 do 30 minut. Dłuższe drzemki mogą mieć negatywny wpływ na nasz organizm, co uzależnione jest od przemiany faz snu. Po 40 minutach inicjowana jest faza głębokiego snu, która powinna trwać kolejną godzinę. Po tym owszem, będziesz wypoczęty, ale wieczorem poczujesz się znacznie osłabiony. 

Niezależnie od power nap, które dają tymczasowy i szybki efekt, dbaj o spokojny, długi, codzienny sen w nocy – minimum 6-8 godzin. Zdrowie Twojego ciała jest najważniejsze