Pies Deli Fischers - Lola, który drzemie na kanapie

Czym jest drzemka mocy i co to znaczy power nap? To potwierdzona przez naukowców tajna broń przeciwko spadkom wydajności w ciągu dnia w domu lub w pracy oraz źródło relaksu i witalności. Przetestuj ten sposób w przerwie obiadowej, a według badań, zyskasz aż o 35% więcej energii! Dzisiaj podpowiadamy, jak działa drzemka i na co zwrócić uwagę, aby Twoja drzemka była maksymalnie efektywna. Zainspiruj się i… utnij sobie drzemkę! 

Co daje szybka drzemka w ciągu dnia? 

Brak snu i bezsenność lub nadmiar stresu? Odpowiedzią są regularne drzemki, które poprawią Twoją wewnętrzną równowagę i koncentrację i poprawią Twoją higienę snu. Zadbaj o swój “work-life balance”, równowagę pomiędzy życiem zawodowym a prywatnym. Nauczysz swój organizm, że po wymagającym wysiłku otrzyma niezbędną porcję odpoczynku. Uzupełnisz zapasy energii i wystartujesz z podwójną mocą. Drzemka nie tylko kompensuje deficyt snu, ale także wzmacnia układ odpornościowy i może pomóc w radzeniu sobie ze stresem. 

Kiedy jest dobry czas na drzemkę mocy? 

Aby nie zakłócać snu w nocy, spróbuj power nap w południe lub wczesnym popołudniem. Unikaj dzremki po 16:00, aby nie rozregulować swojego organizmu. 

Krok po kroku: idealna power nap 

  1. Idealna pozycja do drzemania

    Leżąc, a może siedząc? Niezależnie od tego, co wolisz, drzemka możliwa jest w dowolnej pozycji. Nie masz do dyspozycji sypialni marzeń i idealnego materaca do snu? Nie ma problemu! Aby zapewnić wygodną pozycję do spania w miejscu pracy, możesz skrzyżować ręce na biurku i oprzeć na nim głowę. Czy to w biurze, czy podczas drzemki w samochodzie, pamiętaj o poduszce na szyję, aby nie nadwyrężać kręgosłupa. Jeśli drzemkę chesz uciąć sobie na sofie, odkryj też w którą stronę spać głową, by osiągnąć zdrowy sen.

  2. Jak się budzić wyspanym?

    Jak się rozbudzić z rana? Przede wszystkim nie przeciągaj pobudki. Ustaw budzik, by nie zaspać. Jak tylko zadzwoni, wstań i zacznij działać. Napij się szklanki wody i przejdź się kilka kroków, aby pobudzić krążenie. Odsłoń okna i rozświetl pomieszczenie, w którym przebywasz. 

  3. Czas trwania drzemki

    Zasadniczo popołudniowa, kojąca drzemka powinna zająć od 10 do 30 minut. Dłuższe drzemki mogą mieć negatywny wpływ na nasz organizm, co uzależnione jest od przemiany faz snu. Po 40 minutach inicjowana jest faza głębokiego snu, która powinna trwać kolejną godzinę. Po tym owszem, będziesz wypoczęty, ale wieczorem poczujesz się znacznie osłabiony. By wprowadzić się w odpowiedni stan, możesz spróbować też medytacji na sen.

Niezależnie od power nap, które dają tymczasowy i szybki efekt, dbaj o spokojny, długi, codzienny sen w nocy – minimum 6-8 godzin. Zdrowie Twojego ciała jest najważniejsze. Już teraz zajrzyj do inspirującego świata Westwing i zainspiruj się kampaniami o sypialniach, które dla Ciebie przygotowaliśmy!