Dostęp do najlepszych marek do 70% taniej

Dostęp do najlepszych marek do 70% taniej

Figura Buddy w ogrodzie

Codzienne życie co rusz stawia przed nami nowe wyzwania. W tym nieprzerwanym pędzie i natłoku informacji, często zapominamy o tym, co najważniejsze – naszym relaksie, spokoju ducha i dobrym samopoczuciu. Nie zawsze jednak poszukiwanie beztroski przychodzi nam łatwo – sami dobrze o tym wiemy. By znaleźć spokój, warto zwrócić się ku medytacji. Ta praktyka duchowa, doceniana przez wiele kultur świata, aktualnie bije rekordy popularności. Pomaga uspokoić myśli, spojrzeć w głąb siebie, zmienić perspektywę i znaleźć inspirację. Nic więc dziwnego, że te ćwiczenia świadomości wykorzystują obecnie gwiazdy show-biznesu, pisarze, artyści, przedsiębiorcy czy biznesmeni – medytacja każdemu z nas przyniesie wiele korzyści!

Podstawowym pytaniem, które należy sobie zadać jest: jak medytować? Przygotowaliśmy dla Ciebie kilka porad i wskazówek, które pozwolą wejść do tego wyjątkowego świata. Dzięki nim nawet medytacja dla początkujących nie będzie stanowić problemu. Znajdź swój spokój!

Jak zacząć medytować?

Medytacja nie wymaga wielu przygotowań – przede wszystkim, zadbaj o swoją wygodę. Powinieneś zacząć od zaopatrzenia się w wygodne ubranie, które nie będzie krępować Twoich ruchów – nikt przecież nie umie zrelaksować się w drapiących lub sztywnych spodniach czy w zbyt ciasnej sukience! Upewnij się również, że wybrane miejsce medytacji odizolowane jest od wszelkich hałasów. Tak, aby nie rozpraszały Cię zbędne dźwięki otoczenia. Atmosfery dopełnią miękkie poduszki i koce, a zapachowe, migoczące świece stworzą klimat, która pozwoli na całkowity relaks. Dobrym pomysłem będą również zasłony delikatnie zaciemniające dzienne światło. Jeśli jesteś bardzo zestresowany i ciężko Ci się rozluźnić, pomocne mogą okazać się specjalne aplikacje do medytacji czy muzyka relaksacyjna. Jeśli masz takie możliwości, możesz również zaaranżować pokój lub kącik do jogi i medytacji.

Medytacja dla początkujących – tylko spokój nas uratuje!

Zanim przejdziesz do medytacji, koniecznie wyłącz telefon. Wtedy już nic nie będzie Cię rozpraszać. Przed Tobą pięć minut spokoju. Bez obaw, w tym czasie świat bez Ciebie się nie zawali.

Pierwszym krokiem do rozpoczęcia przygody jest zaplanowanie takiego momentu w ciągu dnia, który możesz poświęcić na medytację. Codzienna rutyna będzie kluczem do sukcesu, bo nawet pięciominutowa medytacja każdego sprawi, że poczujesz jej pozytywne efekty. Stwórz przestrzeń, która będzie Ci się kojarzyć z tą praktyką. Przygotowaliśmy krótki poradnik, który w kilku krokach podpowie Ci jak medytować.

Medytacja dla początkujących: krok po kroku

  1. Znajdź spokojne miejsce, w którym możesz się zrelaksować. Usiądź wygodnie, oprzyj dłonie na kolanach i zamknij oczy.
  2. Wykonaj pięć głębokich, słyszalnych oddechów. Wdychaj powietrze przez nos, a wydychaj przez usta. Przy ostatnim wydechu zamknij oczy i pozwól oddechowi płynąć bardzo, bardzo delikatnie i powoli. Celebruj tę chwilę.
  3. Stań się jednością ze swoim ciałem – obserwuj, co dzieje się z nim, gdy znajdujesz spokój. Liczysz się teraz Ty i nikt inny!
  4. „Zeskanuj” swoje ciało od góry do dołu w poszukiwaniu napięć i dyskomfortów. Nie musisz z nimi walczyć – ważne, byś był ich świadomy.
  5. Nie pozwól, by Twój umysł wędrował – brzmi to niewykonalnie, ale nie przejmuj się porażkami. Zamiast skupiać się na myślach, spróbuj z zewnątrz spojrzeć na towarzyszące im emocje.
  6. Zatrzymaj się na 30 sekund i zadaj sobie pytanie, dlaczego to robisz, dlaczego tu siedzisz. Czemu tak właściwie medytujesz. Co chciałbyś osiągnąć. Bądź uważny i doceń każdą myśl, która się pojawiła. Pozwól, by wzrosła i była natchnieniem dla dalszych inspiracji.
  7. Nie zapominaj o prawidłowym oddychaniu – skupienie się na nim pomoże odciągnąć nasz umysł od zbędnych myśli i przywrócić równowagę.
  8. Ostatnie 30 sekund powinieneś spędzić po prostu siedząc, zostaw natłok myśli na boku, trwaj sam w sobie. To właśnie medytacja!
  9. Po raz ostatni zrób spacer po swojej fizyczności. Czy nadal występują napięcia? Jeśli tak, to zadaj sobie pytanie: czemu tak się dzieje?
  10. Postaraj się zachować stan świadomości uzyskany dzięki ćwiczeniom aż do rozpoczęcia kolejnej codziennej czynności. Oczyść swój umysł!

Zapachy wspomagające medytację

Węch jest jednym z tych zmysłów, który najdłużej pozostaje w naszej pamięci – komu z nas nie zdarzyło się poczuć jakiegoś zapachu i myślami, niespodziewanie, przenieść się do czasów dziecięcych! Dlatego też, by medytacja niosła za sobą prawdziwy relaks, powinieneś w swoją przygodę zaangażować również węch. Wiele zapachów pozytywnie wpływa na Twoje samopoczucie. Proponujemy kilka tych najczęściej wykorzystywanych podczas medytacji.

Pięć zapachów o relaksacyjnym działaniu

  • Melisa: Melisa poradzi sobie ze stresem, napięciem nerwowym czy z zaburzeniami snu. Ma ona harmonizujący wpływ zarówno na ciało, jak i na umysł.
  • Lawenda: Ta wyjątkowa roślina o purpurowym kolorze pomaga wrócić do równowagi – nie tylko relaksuje, ale również orzeźwia! Świece zapachowe lub olejki eteryczne z jej dodatkiem mogą rozwiązać problem skurczy nerwowych czy zaburzeń snu.
  • Bergamotka: Ten egzotyczny cytrus zdecydowanie poprawia nastrój, dodaje energii i cudownie odświeża. Pomocna będzie przy nadmiarze stresu, zmęczenia, a nawet przy walce ze skurczami!
  • Anyż: Zapach tych wysuszonych owoców wiecznie zielonego drzewa ma znakomity wpływ na organizm! Jego łagodny aromat doskonale uspokaja i przywraca harmonię.
  • Jaśmin: Aromaty z jaśminem to prawdziwi pocieszyciele dusz. Szczególnie polecany jest dla osób z dużym obciążeniem psychicznym lub wystawionych na ponadprzeciętny stres. Jaśmin to esencja spokoju.

Mamy nadzieję, że dzięki naszym poradom przekonaliśmy Cię, że medytacja dla początkujących nie jest trudna i uda Ci się bez problemów rozpocząć przygodę z tą wyjątkową metodą wyciszania się i odnajdywania ukrytych inspiracji.